۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۴۳۸۸۴۷
عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه:

مراکز و مدارس حوزوی با یک سیاست واحد اداره شود

حجت الاسلام غیبی با بیان این‌که در برخی از حوزه‌های علمیه، مصوبات مرکز مدیریت و شورای عالی حوزه اعمال نمی‌شود و بعضا اعمال سلیقه صورت می‌گیرد، خواستار اعمال یک سیاست واحد در مدیریت مراکز و مدارس حوزوی شد.
حجت الاسلام غیبی

حجت الاسلام علی‏رضا غیبی، نماینده طلاب و فضلای تبریز در مجمع نمایندگان حوزه علمیه، در گفت ‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به بررسی مشکلات حوزه و انتظاراتی که برای حل این مشکلات از مدیریت جدید حوزه می رود پرداخت و گفت: یکی از مشکلات اساسی که در حوزه وجود دارد این است که مدیریت و سیاست واحد در حوزه ها به صورت کامل وجود ندارد.

 

وی ادامه داد: در برخی از شهرستان ها توسط بعضی از مدیران اعمال سلیقه می شود، که این امر پسندیده ای نیست و مشکلات را نمی شود با اعمال سلیقه حل کرد.

 

ایجاد سیاست واحد در حوزه‌ها

حجت الاسلام غیبی با بیان اینکه باید در کل حوزه ها یک سیاست واحدی ایجاد شود، تصریح کرد: حوزه ها باید همانند دانشگاه‏ها با یک سیاست و تحت نظر یک وزارت خانه علوم اداره شوند.

 

وی ادامه داد: در حوزه ها منویات و مصوبات مرکز مدیریت حوزه علمیه و شورای عالی اعمال نمی شود و بعضا اعمال سلیقه ها در برخی از استانها می شود.

 

حجت الاسلام غیبی افزود: با همکاری مراکز استان ها و مسؤولان آنها تبادل نظر شود و سیاست واحدی در کل حوزه ها ایجاد شود و مسؤولان در همه استان ها بر اعمال این مقررات نظارت کنند تا اعمال سلیقه صورت نگیرد.

 

اصول مدیریتی برای مسؤولان

وی با بیان اینکه مرکز مدیریت حوزه های علمیه باید برای پرورش طلاب و فضلا، مدیران حوزه ها را از هر جهت آموزش دهد، ابراز کرد: این جایگاه ها تخصص می خواهد؛ بنابراین مدیران باید دوره های کارگاهی را بگذرانند و با اصول مدیریتی آشنا شوند.

 

ضعف اساتید در حوزه ها

عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه افزود: ضعف دیگری که در برخی از استان ها دیده می شود ضعف اساتید است، اساتید باید در سطح بالایی باشند تا بتوانند پاسخگوی سؤالات به صورت کامل و جامع باشند.

 

 حجت الاسلام غیبی با بیان اینکه در استان قم اساتید مجرب فراوان وجود دارد، ابراز کرد: این اساتید باید شناسایی و برای تدریس در همه استان ها تقسیم شوند تا طلبه هایی محقق پرورش دهند.

 

وی ادامه داد: در حوزه های شهرستانها با افت تحصیلی همراه هستیم و این مسأله حتی در برخی از مدارس قم قابل مشاهده است و تعالی و ترقی در آنها دیده نمی شود.

 

کمبود امکانات در حوزه ها

حجت الاسلام غیبی با اشاره به اینکه حوزه های شهرستان‌ها نسبت به حوزه های قم از امکانات کمتری بر خوردار هستند، گفت: باید مراکز استان ها تقویت شود به طوری که سطح 2 و 3 را در استانها با اساتید سطح بالا داشته باشیم تا شاهد هجوم طلاب به قم نباشیم.

 

وی در پایان گفت: باید حوزه های شهرستان‌ها همگام با حوزه های علمیه قم پیشرفت کنند که طلاب در استان خود بمانند و در آنجا به فعالیت های علمی و پژوهشی بپردازند./875/ت302/ی

خبرنگار: علی شمس

ارسال نظرات