۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۴۳۸۸۹۴

کتاب «کبوتران حرم» در تبریز رونمایی شد

کتاب کبوتران حرم به قلم محمد رنجی تبریزی که یادنامه شهدای مدافع حرم آذربایجان شرقی است، در تبریز رونمایی شد.
کتاب «کبوتران حرم» یادنامه شهدای مدافع حرم تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسن آذرنیا، مدیرعامل سازمان فرهنگی شهرداری تبریز امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز از انتشار کتاب کبوتران حرم در تبریز خبر داد و اظهار داشت: این اثر فاخر به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز در اقدامی به پاس و ارج نهادن به رشادت های شهدا و جانبازان مدافع حرم تبریز منتشر شده است.


وی خاطرنشان کرد: کتاب کبوتران حرم برای معرفی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم به رشته تحریر درآمده است، در حقیقت این اثر به پاس گذشت و ایثار شهدای مدافع حرم شهرستان تبریز نگاشته شده، رزمندگانی که صدها کیلومتر دورتر از مرزهای ایران با دشمنان، مقابله می کنند.


آذرنیا با بیان این‌که کتاب کبوتران حرم با افتخار در «تبریز2018» هدیه‌ای ویژه برای میهمانان خواهد بود، گفت: این کتاب که به همت «محمد رنجی» از شاعران و فعالان برجسته ادبی تبریز تدوین شده است، حاصل کار دسته جمعی شماری از فعالان و افراد شاخص این حوزه است.


مدیرعامل سازمان فرهنگی شهرداری تبریز با بیان این‌که این کتاب برای مقابله فرهنگی با داعش خونخوار بوده و اقدامی برای تبیین حقانیت تشیع و ترویج فرهنگ صلح و دوستی مکتب اسلام است؛ افزود: این اثر حاوی عکس هایی منتشر نشده، مکاتبات، وصیت نامه‌ها و برخی اسناد درباره این افراد است که در حین پاسداری از حرمین، به درجه رفیع شهادت رسیده اند.


وی افزود: محمد رنجی در این اثر، اشعاری برای هرکدام از شهدا و جانبازان مدافع حرم سروده است که ردیف و قافیه تمامی این اشعار به نام شهدا و جانبازان ختم می شود، این اثر ارادتی هر چند کوچک به پیشگاه آنهایی خواهد بود که در سال‌ها و روزهای گذشته در پیکار با نیروهای تکفیری جهاد کرده و با آنان مقابله کرده اند.


گفتنی است، این کتاب در مقام یک اثر فرهنگی، منبعی قابل مطالعه و رجوع برای پژوهشگران این حوزه خواهد بود./935/202/ب2

 

ارسال نظرات