۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۴۳۸۹۱۰
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد؛

پرهیز از موازی کاری در اجرای برنامه های جشنواره امام رضا

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که اگر از ۴۰ درصد ظرفیت مساجد و مراکز دینی کشور بهره‌برداری کنیم، موج عظیمی در کشور به راه می‌افتد، گفت: باید از ظرفیتهای بالغ بر 80 هزار مرکز دینی، 40 هزار پایگاه بسیج، 22 هزار کانون فرهنگی و هنری، هشت هزار بقعه امام زادگان و 16 هزار مهدکودک استفاده کرد تا جشنواره امام رضا(ع) به شکل بهتری برگزار شود.
دهه کرامت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام ‌ارباب سلیمانی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  ظهر امروز 29 تیر در دیدار با آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اعضای شورای ملی دهه کرامت در مشهد، گفت: جشنواره امام رضا(ع) از لحظه‌ای که کلید خورد، همواره بر بخش مردمی تأکید داشته و برای ساماندهی و سازماندهی جریان‌های خودجوش مردمی، این مسؤولیت به ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد محول شد.

 

وی ادامه داد: از آنجا که ۸۰ هزار مسجد و مرکز دینی در کشور داریم و در سال ۸۷ با همکاری دستگاه‌های مختلف این موضوع مصوب شد و اکنون میثاق‌نامه‌ای میان دستگاه‌های عضو برقرار است.

 

حجت الاسلام ارباب سلیمانی افزود: امروز وحدت و همدلی مناسبی بین دستگاه های مختلفی دیده می شود که در بسیاری از استان های کشور حول محور امام رضا(ع) دستاوردهای فرهنگی بسیار زیادی کسب شده است.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: سلسله برنامه‌های روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه در پنجم ذی‌القعده و گرامی‌داشت حضرت احمد بن موسی(شاهچراغ) از جمله برنامه‌های ویژه شورای هماهنگی جشن‌های مردمی دهه کرامت است.

 

حجت‌الاسلام ‌ارباب سلیمانی با بیان این که اگر از ۴۰ درصد ظرفیت مساجد و مراکز دینی کشور بهره‌برداری کنیم، موج عظیمی در کشور به راه می‌افتد، اظهار کرد: تلاش برای معرفی دهه کرامت به عنوان دهه سرور و شادی ایرانیان و مسلمانان جهان یکی از اهدافی است که این شورا برعهده دارد.

 

وی ضمن برشمردن کارگروه‌های مختلف شورای هماهنگی جشن‌های دهه کرامت اعم از حوزه‌های علمیه، بسیج مساجد، زنان، ورزش و جوانان، دانش‌آموزی و غیره، گفت: امسال شش جلسه به آسیب‌شناسی برنامه‌های سال گذشته اختصاص دادیم و یکی از چالش‌های فراروی شورا، حفظ جایگاه برنامه‌های مردمی شورا و دولتی‌نشدن است.

 

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) امسال برای نخستین بار به عضویت شورای هماهنگی جشن‌های دهه کرامت درآمده و با توجه به موقعیتی که دارد، می‌تواند محوریت جشن‌های تهران قرار گیرد.

 

دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور گفت: مشارکت ۲۰ هزار کانون مساجد در برنامه‌های دهه کرامت و برگزاری ۶۰ هزار مراسم در کانون‌ها و‌ فعالیت ۴ هزار مسجد محوری در جشن‌های دهه کرامت از جمله برنامه‌های مساجد کشور در سال جاری است.

 

وی گفت: تاکنون 1460 ساعت برنامه در خصوص دهه کرامت پخش شده است، کارگروه رسانه ملی، حوزه های علمیه، دانشجویان، دانش آموزی، بانوان، تهران و کلانشهرها، مهدهای کودک، بازار اصناف، عشایر و ارزیابی نیز به صورت منظم جلسات خود را برگزار کرده اند.

 

حجت الاسلام ارباب سلیمانی با بیان دیگر برنامه ها در ایام دهه کرامت ابراز کرد:۷۰ کانون نیز به نام مبارک یا القاب حضرت رضا و حضرت معصومه در دهه کرامت امسال افتتاح می‌شود.

 

رییس شورای هماهنگی جشن های دهه کرامت گفت: باید از ظرفیت های بالغ بر 80 هزار مرکز دینی، 40 هزار پایگاه بسیج، 22 هزار کانون فرهنگی و هنری، هشت هزار بقعه امام زادگان و 16 هزار مهدکودک استفاده کرد تا جشنواره امام رضا(ع) به شکل بهتری برگزار شود.

 

وی به تشکیل کارگروه های مختلف با مأموریت های فرهنگی اشاره و بیان کرد: کارگروه راهبردهای کلان شورای دهه کرامت که با محوریت آستان قدس رضوی تشکیل شده تاکنون دستاوردهای گوناگونی از خود بر جای گذاشته است.

 

رییس شورای هماهنگی جشن های دهه کرامت ادامه داد: باید از موازی کاری در اجرای برنامه های مختلف فرهنگی هنری جشنواره امام رضا(ع) جلوگیری شود./202/934/ب1

ارسال نظرات