۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۴۳۸۹۲۸
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خبر داد؛

امضای توافقنامه همکاری های جامع مشترک بین تولیت های مقدس عراق، سوریه و ایران

نماینده آستان قدس رضوی در ستاد ملی گرامی‌داشت دهه کرامت گفت: یک هزار و 700 برنامه در آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت با مساعدت تشکل های مردمی برگزار می شود.
جلال حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، حجت‌السلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی ظهر امروز در نشست مشترک اعضای ستاد ملی گرامی‌داشت جشن‌های دهه کرامت کشور درمحل دفتر امام جمعه مشهد اظهار کرد: مهم‌ترین دستاورد این جشنواره طی سالهای اخیر هم افزایی و یکپارچگی میان دستگاه‌های مختلف کشور بوده است.

 

وی ادامه داد: امروز شرایط بگونه ای فراهم شده که زمینه همگرایی و هم افزایی میان اماکن مقدسه فراهم شود.

 

حجت الاسلام حسینی با بیان این که برنامه های دهه کرامت در 31 استان کشور و 2400 نقطه از جهان برگزار می شود، افزود: دهه کرامت از 14 مرداد ماه آتی همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز می شود و تا سالروز ولادت حضرت امام رضا(ع) ادامه دارد.

 

وی با بیان این که امروز عطر و شمیم رضوی سراسر گیتی را فرا گرفته است و ما باید مدل فعالیت در مورد حضرت رضا(ع) را در سایر موارد نیز مد نظر قرار بدهیم، خاطرنشان کرد: امروز زیارت تجلی قدرت نرم جهان اسلام است و ما باید از این قدرت در عرصه جهانی بهره بگیریم.

 

نماینده آستان قدس رضوی در ستاد ملی گرامی‌داشت دهه کرامت عنوان کرد: امروز جشن‌های دهه کرامت یکی از بزرگترین ظرفیت‌های ما در جهان اسلام است که مایه اغتنام است و جای خوشحالی دارد.

 

وی ضمن تشریح برنامه های این آستان در دهه کرامت، گفت: 37 برنامه محوری که جزء برنامه های کلان مجموعه آستان قدس رضوی است و در طول ایام دهه کرامت برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره برگزاری یک هزار و 700 برنامه در آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت، خاطرنشان کرد: مساعدت تشکل های مردمی در اجرای برنامه ها از جمله نکاتی است که هر سال شاهد آن هستیم.

 

حجت الاسلام حسینی از حضور کاروان زیر سایه سار خورشید در 12 کشور و 30 شهر در خارج از کشور در طول ایام دهه کرامت خبر داد و تاکید کرد: این کاروان در 300 شهر داخل کشور نیز حضور می یابند و با همکاری امور مساجد و کانون های فرهنگی و هنری به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

 

نماینده آستان قدس رضوی افزود: اقداماتی نیز در راستای بزرگداشت حضرت احمد بن موسی علیه السلام در روز ششم ذیقعده در برنامه ریزی های حرم قرار دارد.

 

وی با بیان این که بخشی از برنامه‌های آستان قدس در خارج از مرزهای ایران برگزار می‌شود، گفت: حضور خادمان حرم رضوی در 12 کشور و 30 شهر اروپایی و غیراروپایی و 300 شهر داخلی برای برگزاری برنامه‌هایی ویژه این دهه از جمله برنامه‌های این آستان مقدس است.

 

نماینده آستان قدس رضوی در شورای دهه کرامت افزود: برنامه‌های دهه کرامت خارج از کشور آستان قدس رضوی با مشارکت تشکل‌های مردمی و اسلامی برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام حسینی درادامه افزود: تا هفته آینده متن توافق شده اعتاب مقدس عراق و سوریه به دست ما خواهد رسید تا ما بتوانیم در شب ولادت حضرت رضا(ع) متن توافق‌نامه جامع اعتاب مقدس جهان اسلام را به تصویب برسانیم.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در پایان گفت: تفاهمنامه جامع همکاری های مشترک در حوزه های علمی، پژوهشی و توسعه اماکن متبرکه است./934/202/ب3

ارسال نظرات