۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۴۳۸۹۴۷
قائم مقام سازمان اوقاف خبر داد؛

روند رو به رشد ثبت موقوفات جدید در کشور

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: سازمان اوقاف در تلاش برای نهادینه و همگانی کردن فرهنگ وقف است که در این راستا شاهد رشد موقوفات در کشور هستیم.
دیدار قائم مقام سازمان اوقاف با استاندار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، عبدالرضا عابد، قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه و رییس بنیاد توسعه موقوفات کشور عصر امروز در دیدار با استاندار آذربایجان غربی با اشاره به برنامه های تبلیغی و ترویجی در زمینه وقف، افزود: تلاش کردیم وقف در بین مردم همگانی شود و از این نظر شاهد رشد موقوفه در کشور هستیم.


قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان غربی نیز در دیدار  با اشاره به اینکه از سالیان دور مردم علاقه ویژه به وقف برای انجام امور خیریه داشته اند، گفت: برای افزایش وقف و همچنین آشنا کردن مردم با ابعاد مختلف آن باید فرهنگ وقف در جامعه نهادینه و آگاه سازی شود.


سعادت با بیان برخی از مشکلات زمین های وقفی در برخی از شهرستان های استان و به ویژه تکاب، اظهار کرد: امیدواریم با بررسی راهکارهای موجود و رعایت موازین شرعی و حقوقی مشکلات مردم این منطقه حل شود.


حجت الاسلام ناصر جوانبخت، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌غربی نیز در این دیدار گفت: خوشبختانه با انجام امور تبلیغی و آگاهسازی در استان در حوزه وقف شاهد افزایش چشمگیر موقوفات در استان هستیم.


وی ادامه داد: در سه ماهه نخست امسال، 56 وقف جدید در استان آذربایجان‌ غربی به ثبت رسید که بیشتر این وقف ها منفعتی بوده است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی همچنین از ابراز رضایت تیم بازرسی اوقاف کشور از برنامه های انجام شده در استان خبر داد و گفت: خوشبختانه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان توانسته برنامه های ابلاغی خود را به نحو شایسته ای انجام دهد.


گفتنی است، در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی حاتمی معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف، قائم مقام رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور را همراهی می کرد.


قائم مقام، معاونان و رؤسای ستادی سازمان اوقاف و امور خیریه به منظور بازرسی از برنامه های ابلاغی سازمان در سال 95 و نحوه عملکرد اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در چهار ماهه اول سال در رده ستادی و اجرایی به آذربایجان غربی سفر کرده اند./936/202/ب2

ارسال نظرات