۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۴۳۸۹۸۸
استاد حوزه علمیه:

آل سعود هدفی جز بدنامی اسلام و تقویت گروه‌های تروریستی ندارد

استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: یکی از بزرگ‌ترین حکومت‌های انحرافی عالم اسلام، حکومت عربستان سعودی است؛ این حکومت تنها نام اسلام را به همراه دارد اما در اصل هدفی جز بدنامی اسلامی و تقویت گروه‌های تروریستی ضد اسلام ندارد.
ایت الله اسماعیلپور شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله محمدعلی اسماعیلپور امشب در جلسه تفسیر قرآن کریم که در کتابخانه و مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) شهرضا برگزار شد، با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع)، عنوان کرد: فطرت همه انسان‌ها بر اساس توحید و یگانه پرستی قرار داده شده است اما بعدها والدین با القاء افکار و اندیشه‌های خود سبب ایجاد انحراف در عقاید و آراء افراد می‌شوند.

 

وی ادامه داد: گاهی اوقات نیز مکاتب و اندیشه‌های مختلف سبب تغییر افکار و روحیات افراد می‌شود به گونه‌ای که ماهیت اخلاقی افراد دگرگون خواهد شد؛ داعش و گروه‌های تروریستی یا گروهک منافقین با تلقین افکار و اندیشه‌های دروغین و ظاهرسازی‌های مذهبی سبب تربیت نسل‌هایی می‌شوند که با کمربندهای انفجاری اقدام به قتل عام مردمی بیگناه می‌کنند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تأکید کرد: تمام کشتارها و قتل عام‌هایی که در مناطق مختلف جهان انجام می‌شود به دلیل ترویج مکاتب و نحلههای انحرافی و غلطی است که ریختن خون مردم بیگناه را مباح شمرده و اجازه هرگونه جنایتی را به پیروان خود می‌دهد.

 

آیت الله اسماعیلپور تصریح کرد: صاحبان مکاتب انحرافی به پیروان خود اجازه نمی‌دهند از سایر آراء و اندیشه‌ها با خبر شوند؛ اگر همه افراد بدانند که اندیشه و عقیده‌ای به جز آنچه که آن‌ها حق و حقیقت می‌دانند نیز وجود دارد، در بسیاری موارد از پیروی کوکورانه از رهبران ظالم خود دوری می‌کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: ما با اهل تسنن اختلافات اساسی در اصول و عقاید خود داریم و نباید در بیان عقاید خود تقیه کنیم البته این مسأله به معنای ایجاد اختلاف و درگیری نیست؛ ما باید در عین اتحاد و حفظ انسجام امت اسلامی مانع ترویج افکار و اندیشه‌های خلاف آراء شیعه شویم زیرا استکبار و استعمار ممکن است از اهمال ما سوء استفاده کرده و اقدام به کارشکنی در ممالک شیعه شود.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه افزود: یکی از بزرگ‌ترین حکومت‌های انحرافی عالم اسلام، حکومت عربستان سعودی است، این حکومت تنها نام اسلام را به همراه دارد اما در اصل هدفی جز بدنامی اسلامی و تقویت گروه‌های تروریستی ضد اسلام ندارد.

 

آیت الله اسماعیلپور تأکید کرد: آل سعود با پشتوانه کفّار حکومت ظالمانه خود را اداره می‌کند، ممانعت از ورود زائران ایرانی نشانه عناد این حکومت با شیعه و عقاید آن است؛ گونه‌ دیگری از تفکر منحرف عربستان در گروهک ترویستی داعش و سلفی‌ها وجود دارد.

 

وی گفت: غصب خلافت حضرت علی(ع) بزرگ‌ترین ظلمی بود که به بشریت شد، اگر آن حضرت پس از پیامبر(ص) زمام امور را در دست گرفته بود، اکنون بسیاری از مشکلات جامعه بشری وجود نداشت، اما غاصبان حق خلافت و خلفای بعدی سبب شدند تا مکاتب انحرافی مبتنی بر نسل کشی و غصب حقوق دیگران در تمام عالم هستی ترویج شود.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: مردم باید برای اصلاح اوضاع زندگی خود تلاش کنند، دولت توانمندی و قوانین محدودی دارد که اجازه اصلاح همه امور را نمی‌دهد، ما باید خودمان برای سازماندهی و اصلاح مشکلات زندگی فرهنگ و آداب و رسوم غلطی که وجود دارد را اصلاح کنیم.

 

آیت الله اسماعیلپور تأکید کرد: گاهی زوجه در زندگی مشترک، با این توجیه که مهریه عندالمطالبه است، تمکین خود را مشروط به پرداخت مهریه‌های سنگین از طرف زوج می‌کنند در حالی که اساس این کار بر مبنای ظلم  است؛ اسلام به زن و مرد دستور داده در هر شرایطی در کنار هم زندگی کنند و پشتوانه مستحکمی برای یکدیگر باشند.

 

وی گفت: قوانین موضوعه کشور هم باید متناسب با شرایط جامعه اصلاح شود، اگر جوانی به دلیل اوضاع اقتصادی از محل کارش اخراج شد و در همین زمان همسرش مطالبه مهریه کرد ما نباید بلافاصله او را زندانی کنیم، اسلام دستور داده تا به بدهکار مهلت داده شود اما در جامعه ما افراد بدون دلیل بدهکار شده و روانه زندان می‌شوند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم عنوان کرد: زوجینی که با کوچک‌ترین اختلاف همسر خود را روانه زندان می‌کنند باید بدانند که با این اقدام به ظلم اجتماعی و ترویج فساد دامن می‌زنند؛ اسلام به  برابری زن و مرد فرمان داده، این دو باید با اتحاد و همفکری در سخت‌ترین شرایط زندگی اساس خانواده را حفظ کنند./202/868/ب1

ارسال نظرات