۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۴۳۹۰۷۳
در سه ماه نخست سال جاری صورت گرفت؛

رشد ۳۸ درصدی عوايد موقوفات استان چهارمحال و بختیاری

مديرکل اوقاف و امور خيريه چهارمحال و بختیاری گفت: عملکرد اداره کل اوقاف این استان در سه ماه نخست سال جاری، در زمينه عوايد موقوفات نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 19/38 درصد رشد داشته است.
حجت الاسلام مرتضی عزيزی، مديرکل اوقاف و امور خيريه چهارمحال و بختیاری

حجت الاسلام مرتضی عزيزی، مديرکل اوقاف و امور خيريه چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، امامزادگان را پایگاه های معنوی جامعه عنوان کرد و افزود: ارتباط معنوی اقشار مختلف مردم با امامزادگان، آرامش دهنده روح درونی و موجب استحکام باورهای دینی آنها می شود.

 

وی با بیان اینکه حضور آحاد مردم به ویژه نسل جوان در فضای معنوی امامزادگان، موجب برقراری ارتباط قلبی بیشتر با خالق هستی می شود و یکی از راهکارهای مقابله با جنگ نرم دشمنان است، گفت: به یقین نقش بقاع متبرکه در تقویت مبانی اعتقادی عموم مردم غیرقابل انکار است.

 

مديرکل اوقاف و امور خيريه چهارمحال و بختیاری به اهمیت اجرای برنامه های فرهنگی متناسب با حضور طبقات مختلف مردم در امامزادگان اشاره کرد و اظهار داشت: در امامزادگانی که به مناسبت های مختلف از جمله محرم، صفر، فاطمیه و ماه مبارک رمضان و نیز در ایام تعطیلات از جمله فصل بهار و تابستان برنامه های جذاب اجرا می شود با استقبال پر شور مردمی مواجه هستند.

 

این مقام مسؤول به برنامه های فرهنگی امامزادگان اشاره کرد و گفت: اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و مغرب و عشاء و پاسخگویی به سؤالات دینی، قرآنی، اعتقادی، تاریخی، شرعی و مشاوره از جمله برنامه های فرهنگی امامزادگان است که از سوی روحانیان و اساتید حوزه علمیه برگزار می شوند.

 

وی، تلاوت مستمر یک صفحه قرآن مجید، قرائت ادعیه دعای توسل و کمیل و ایراد سخن همچنین برگزاری مراسم ویژه ولادت و شهادت ائمه اطهار(ع) را از دیگر برنامه های هفتگی امامزادگان شاخص این استان عنوان کرد.

 

حجت الاسلام عزيزی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر رسیدگی به حرم های مطهر امامزادگان و تبدیل آنها به قطب فرهنگی، تصریح کرد: در این راستا مسؤولان اوقاف و امور خیریه کشور گسترش طرح ها و برنامه های مفید و مؤثر فرهنگی و معنوی در حرم های مطهر امامزادگان را در دستور کار قرار دادند و برنامه های ویژه از جمله «آرامش بهاری»، «سوگواره یاس نیوی»، «ولایت علوی و اکمال دین نبوی»، «طرح نشاط معنوی» و محافل انس باقرآن را به شکل باشکوه در امامزادگان شاخص کشور اجرا می کنند.

 

وی همچنین به عملکرد اداره کل اوقاف این استان در ماه های گذشته اشاره کرد و ابراز داشت: عملکرد اداره کل اوقاف استان در سه ماه نخست سال جاری، در زمينه عوايد موقوفات نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 19/38 درصد رشد داشته است.


مديرکل اوقاف و امورخيريه چهارمحال وبختياری اظهار داشت: يکی ‌ديگر از موفقيت ‌های اوقاف استان تحقق ۱۰۴ درصدی  برنامه عملياتی اين اداره کل در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به برنامه عملياتی مورد هدف و پيش بيني شده در ابتدای سال به جهت احقاق حقوق موقوفات و عمل به نيات واقفان است.


این مقام مسؤول با اشاره به اينکه اولويت اصلی برنامه‌های اوقاف چهارمحال وبختياری، اجراي امينانه نيات واقفان است، گفت: اجرای امينانه نيات واقفان، همواره در دستور کار سازمان اوقاف بوده است اما با توجه به اقدامات و اخذ اطلاعات و آمارهای دقيق از موقوفات استان طی سال‌های اخير، هم اکنون آمار و نقشه اطلاعاتی موقوفات استان در قالب سامانه جامع مديريت موقوفات و بقاع متبرکه گردآوری و تدوين شده است.

 

حجت الاسلام عزيزی با اشاره به اينکه اوقاف در خصوص تکميل اطلاعات موقوفات بسيار موفق عمل کرده است، تصريح کرد: براساس اطلاعات موجود در سامانه جامع مديريت موقوفات و بقاع متبرکه، مشخص است که در چه تاريخ و مکانی، بايد نيت يک موقوفه اجرايی شود./302/9457/ب1

ارسال نظرات