۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۴۳۹۰۹۳
در مشهد؛

دومین اجلاس سالانه «عفاف، عزت، عشق» آغاز به کار کرد

دومین اجلاس سراسری فعالان فرهنگی عرصه عفاف و حجاب کشور با عنوان «عفاف، عزت، عشق» صبح امروز در مشهد آغاز به کار کرد.
حجاب و عفاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیین افتتاحیه دومین اجلاس سراسری فعالان فرهنگی عرصه عفاف و حجاب کشور با عنوان «عفاف، عزت، عشق» صبح امروز در تالار ابن هیثم مشهد برگزار شد.

 

حجت الاسلام سیدمحمدمحسن دعائی، دبیرکل جبهه فرهنگی عفاف و حجاب کشور در این مراسم که با حضور نمایندگان مؤسسات و نهادهای فعال در عرصه حجاب و عفاف و مسؤولان کشوری و استانی همراه بود، گفت: مسأله حجاب و عفاف و حیا و غیرت امری نیست که با همایش و اجلاس حل شود.

 

وی افزود: اگر ده ها همایش هم برگزار شود و نهایتا به شناسایی کاستی ها و خطرات برسد، نمی تواند دست ما را بگیرد و وظیفه سنگین الهی را که روی دوش احساس می کنیم بردارد.

 

حجت الاسلام دعائی با بیان اینکه این اجلاس، یک کارگاه آموزشی تمام عیار به معنای اصطلاحی کلمه است، خاطرنشان کرد: بررسی وضعیت محصولات فرهنگی حجاب در قالب رصدنمای «ع» و دقت در آن برای شناخت آسیب ها، کمبودها، خلأها و اینکه چه باید کرد تا وضعیت کنونی جامعه کنترل شود، از محورهای این اجلاس است.

 

دبیرکل جبهه فرهنگی عفاف و حجاب کشور با بیان اینکه آموزه های دینی ما را به زندگی و پوشش عفیفانه دعوت می کند، تصریح کرد: تبیین نگاه جامع دینی در بحث عفاف با استفاده از ظرفیت حوزه علمیه، تدوین الگوی جامع عفاف با استفاده از شرایط جدید، تدوین نقشه راه عفاف، ایجاد بانک های اطلاعاتی، تدوین متون پژوهشی، ترویجی و هنری در قالب های متنوع، ارتباط با شخصیت های اثرگذار، توانمندسازی تشکل های فعال در این عرصه، اثربخش کردن فعالیت های مؤسسات و فعالان و برگزاری دوره های آموزش از جمله مأموریت های جبهه عفاف و حجاب کشور است.

 

وی، هیأت مؤسس(بنیاد خاتم الاوصیاء)، شورای راهبردی، مجمع عمومی و دبیرخانه(مستقر در قم) را ساختار جبهه معرفی و اضافه کرد: تربیت دو هزار کارشناس مربی حجاب مهارت محور نیز از شهریورماه آغاز می شود.

 

حجت الاسلام دعائی با اشاره به وجود 301 مؤسسه فعال در عرصه حجاب و عفاف و 10 هزار ظرفیت در این عرصه، گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب اگر می خواهیم موفق شویم، باید فرهنگ را مردمی کنیم.

 

وی ابراز امیدواری کرد: اعضای جبهه با نهادسازی شبکه ای و تشکیل تیپ ها، گردان ها و لشکرهای عملیاتی، خود را برای رزم و عملیات در عرصه های مختلف هنری رسانه ای آماده کنند.

 

گفتنی است دومین اجلاس سالانه «عفاف، عزت، عشق» به مدت دو روز با حضور مسؤولان مختلف کشوری و تشکیل کارگروه های تخصصی در مشهد ادامه خواهد یافت./202/930/ب1

ارسال نظرات