۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۴۳۹۱۲۳
مدیرکل صدا و سیمای مركز استان خوزستان خبر داد؛

آمادگی صدا و سیما برای بومی سازی تلاوت های اذان گاهی استان

مدیرکل صدا و سیمای مركز استان خوزستان از آمادگی این نهاد برای بومی ساختن تلاوت های اذان گاهی استان با حضور قاریان بومی خبر داد.
جلسه تلاوت قران کریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مسلم رحیمی مدیرکل صدا و سیمای مركز استان خوزستان در مراسم تقدیر از قاریان و تالیان برنامه «زمزمه‌های آسمانی» که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان خوزستان برگزار شد، با اشاره به تلاوت های صورت گرفته در این مراسم ابرازداشت: این تلاوت ها ما را بر طرح ضبط اذان‌گاهی تلاوت‌های قاریان بومی استان مصمم تر ساخت و در این طرح از هر قاری تلاوت ضبط شده در حد 4 الی 5 دقیقه را در مناسبت های مختلف و پیش از اذان ها پخش خواهیم کرد.

 

مدیر کل صدا و سیمای استان خوزستان با اشاره به اینکه ان شاء­الله در این طرح اداره کل تبلیغات اسلامی و شورای قرآنی استان همکاری خواهند داشت، تصریح کرد: پیشنهاد می کنیم طرح ضبط تلاوت قرآن از قاریان خوزستانی همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در صدا وسیما آغاز شود و در این باره یکی از استودیاها را برای این منظور معین می کنیم.

 

این مقام مسؤول با بیان ضرورت نشان دادن عظمت قرآنی استان در قاب تلویزیون و اینکه طرح قرآنی نباید تنها به ماه مبارک رمضان اختصاص داشته باشد، افزود: در این راستا پخش برنامه «نغمه های نورانی» بعد از ماه مبارک رمضان و در روزهای جمعه آغاز شده است و مشارکت فکری و حضوری قاریان و اساتید قرآنی برای بالا بردن کیفیت برنامه را خواستار هستیم.

 

رحیمی تأکید کرد: صدا و سیمای استان در خدمت فعالان قرآن و پذیرای پیشنهادها و انتقادهای اساتید قرآنی است همچنانکه آماده پخش تلاوت های دلنشین قراء خوزستانی خواهد بود.

 

وی با تشکر از مجموعه اداره كل تبلیغات اسلامی، ائمه جمعه، فرمانداران، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و نمایندگان شورای عالی قرآن در استان که در برگزاری برنامه «زمزمه های آسمانی» همکاری داشتند، افزود: ان شاء الله در دهه کرامت همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و یا امام رضا(ع) قرائت قاریان بومی از صدا و سیمای خوزستان را شاهد خواهیم بود./9456/203/ب3

ارسال نظرات