۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۴۳۹۱۳۵
سرپرست اداره آموزش سازمان دارالقرآن الکریم:

۱۷۰۰ نوجوان تحت آموزش‌های تخصصی قرآن قرار می‌گیرند

اردوهای استعدادهای درخشان قرآنی در استان‎ها نیمه دوم سال جاری توسط سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می‌شود.
 قرآن کریم

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، مهدی نادی، سرپرست اداره آموزش سازمان دارالقرآن الکریم با بیان اینکه اردوی استعدادهای درخشان قرآنی طی دو سال گذشته در سطح ملی و با حضور تعداد محدودی از نوجوانان بااستعداد قرآنی توسط سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شد، گفت: امسال بنا شده است این اردوها به صورت استانی در استان‌های سراسر کشور برگزار شود تا تعداد بیشتری از نوجوانان بااستعداد قرآنی را تحت پوشش قرار دهد.

 

وی افزود: با توجه به اینکه اردوهای ملی استعدادهای درخشان قرآنی نتیجه خوبی داشت، اردوهای استانی برای گسترش روند قبلی و افزایش تعداد نوجوانان قرآنی پیش‌بینی شده است و با برگزای اردوهای استانی این امکان فراهم می‌شود تا تعداد بیشتری از نوجوانان بدون ایاب و ذهاب و زحمات طاقت فرسا از امکانات طرح استفاده کنند.

 

نادی ادامه داد: دستورالعمل برگزاری اردوهای استانی استعدادهای درخشان قرآنی به تمامی استان‎ها ابلاغ شده و در هر یک از ۳۱ استان کشور یک مرکز جذب استعدادهای قرآنی به منظور ارائه آموزش‌های تخصصی به نوجوانان قرآنی در زمینه صوت و لحن پایه‌گذاری شده است.

 

وی در ادامه گفت: مراکز جذب استعدادهای قرآنی در استانها از اول شهریورماه به صورت همزمان در سراسر کشور فعالیت خود را آغاز می‌کنند و این مراکز در حقیقت پایگاه‌های آموزش تخصصی به استعدادهای قرآنی هستند که فعالیت خود را به صورت مداوم تا پایان سال جاری دنبال می‌کنند.

 

سرپرست اداره آموزش سازمان دارالقرآن الکریم عنوان کرد: فعالیت مراکز جذب استعدادهای قرآنی و پایگاه‌های آموزش تخصصی به این استعدادها تا پایان بهمن‌ماه در جهت ارائه آموزش‌های تخصصی قرآنی به نوجوانان ادامه خواهد داشت و آزمون‌های پایانی این دوره نیز از اول اسفندماه سال جاری آغاز می‌شود و برای دانش‌آموزانی که امتیاز لازم در این آزمون‌ها را کسب کنند گواهینامه پایان دوره صادر می‌شود.

 

وی در این بخش از سخنان خود اظهار کرد: در این دوره‌های آموزشی که حدود شش ماه طول می‌کشد ۲۵۰ ساعت آموزشی پیش‌بینی شده است که این ساعات آموزشی در طول نیمه دوم سال ۹۵ در مراکز استعدادهای قرآنی استانها دنبال می‌شود و نوجوانان قرآنی شرکت‌کننده در این طرح موظف به حضور در این ۲۵۰ ساعت آموزشی هستند.

 

نادی درباره موضوعاتی که در اردوهای استعدادهای درخشان قرآنی استانی دنبال می‌شود، گفت: موضوعات در زمینه‌های صوت و لحن، تجوید، وقف و ابتدا، آشنایی با سبک زندگی قرآنی و اخلاق قرآنی، آشنایی با احکام و آداب تلاوت و همچنین آشنایی با علوم قرآنی است.

 

وی یادآور شد: این اردوها برای نوجوانان پسر ۱۰ تا ۱۷ سال پیش‌بینی شده است و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در استان‌ها، حدود هزار و ۷۰۰ نفر از نوجوانان قرآنی تا پایان سال در این طرح حضور خواهند داشت.

 

نادی در پایان گفت: طی برگزاری اردوهای استعدادهای درخشان قرآنی در استانها که حدود شش ماه به طول می‌انجامد برنامه بازرسی و بازدید از اردوهای استانی را نیز در برنامه خود داریم و ناظرانی از سازمان دارالقرآن الکریم به استان‌ها اعزام می‌شوند تا به بررسی وضعیت برگزاری اردوها و رفع مشکلات استانها بپردازند./1325/د102/س

ارسال نظرات