۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۴۳۹۱۵۳
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی:

تقریب بین ادیان و فرهنگ‎ها در دستور کار شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی قرار دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: بحث تقریب بین ادیان و مذاهب مختلف و تقریب بین فرهنگ‌ها از مهم‎‌ترین مباحثی است که شورای فرهنگی به آن اهتمام دارد.
حجت الاسلام کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجتالاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ظهر امروز در جمع خبرنگاران به اولویتهای لازمالاجرای دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان اشاره کرد و گفت: اصلی‌ترین محور با توجه به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به سال "اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل" و دغدغه جدی ایشان در این زمینه، پرداختن به مسأله اقتصاد مقاومتی است.

 

وی حوزه طلاق و افزایش آمار آن را یکی دیگر از محورها و اولویت‏ های جدی قابل بررسی و توجه در حال حاضر عنوان و اضافه کرد: افزایش آمار طلاق و در مقابل کاهش آمار ازدواجهای موفق در جامعه نشان از بحرانی بودن وضعیت فرهنگی کشور و به تبع آن آذربایجان غربی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: در سالهای گذشته آمار طلاق در استان نسبت به وضعیت عمومی کشور پایینتر بود، اما امسال این آمار در حال افزایش است و از هر چهار و نیم ازدواج یک مورد به طلاق منجر می‌شود.

 

این مسؤول تلاش برای کاهش آمار طلاق و مقابله با تهاجم فرهنگی را امری بسیار ضروری دانست و افزود: باید شورای فرهنگی با جدیت بیشتری به ترویج کارهای فرهنگی و سبک زندگی اسلامی بپردازد.

 

حجت‌الاسلام کریمی با اشاره به کش و قوس‌های انتخاباتی و تهدیدی که این جریانات نسبت به وضعیت فرهنگی و امنیتی جامعه به ویژه آذربایجان غربی به خاطر وضعیت خاص آن و وجود رنگین کمان اقوام در این استان، ایجاد میکند، ابراز کرد: بحث تقریب بین ادیان و مذاهب مختلف و تقریب بین فرهنگ‌ها از مهمترین مباحثی است که شورای فرهنگی به آن اهتمام دارد.

 

وی تصریح کرد: کارهای خوبی در حوزه تقریب مذاهب و فرهنگ‌ها صورت گرفته و تداوم وحدت و همبستگی در اولویت کار این نهاد قرار دارد تا به این طریق مانع از اختلافها و سوء استفادهها از فضای قومیتی آذربایجان غربی شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به وجود سرمایه‏ های اجتماعی قابل بهره‌برداری در این استان، گفت: نقصهای موجود که مانع از بهره‌برداری از سرمایه‌های اجتماعی مانند وضعیت خاص جغرافیایی آذربایجان غربی می‌شود، باید بر طرف شود./202/936/ب1

ارسال نظرات