۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۴۳۹۱۸۲
امام جمعه ممقان:

شهدای مدافع حرم الگوی علمی و عملی تبعیت از ولایت هستند

حجت الاسلام باقرنژاد با بیان این که شهدای مدافع حرم برای دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) از دنیا و زندگی خود گذشتند تا اسلام و آرمان‌های انقلاب اسلامی مانند گذشته زنده و پویا باقی بماند، گفت: شهدای مدافع حرم الگوی علمی و عملی تبعیت از ولایت هستند.
مدافع حرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام علی باقر نژاد امام‌جمعه ممقان در مراسم بزرگداشت سردار رشید اسلام و مدافع حرم شهید حاج سید رضا مراثی در مسجد جامع تبریز، گفت: شهدای مدافع حرم برای دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) از دنیا وزندگی خود گذشتند تا اسلام و آرمان‌های انقلاب اسلامی مانند گذشته زنده و پویا باقی بماند.

 

وی عزت و اقتدار کنونی جمهوری اسلامی را مدیون شهدا دانست و افزود: شهادت در کشورمان از جایگاه رفیعی برخوردار بوده و بنا به فرموده امام راحل، خانواده شهدا چشم‌ و چراغ این ملت هستند و ما باید ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم و به وصایای آن‌ها عمل کنیم و نگذاریم آنچه برای آن خون خود را ریخته‌اند پایمال شود.

 

امام‌جمعه ممقان با بیان اینکه شهدای مدافع حرم در مکتب سیدالشهدا(ع) درس‌ خوانده‌اند و الگوی نسل کنونی جامعه هستند، یادآور شد: شهادت سعادت الهی بوده و نصیب کمتر انسانی می‌شود و کسانی که در مسیر شهادت قدم برداشتند باخدا معامله کردند و در برابر جان خود حیات طیبه الهی را به دست آوردند.

 

وی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم در صیانت از حرم اهل‌بیت و نظام اسلامی مسیر سیدالشهدا را برگزیدند، ابراز کرد: شهدای مدافع حرم با پیروی از سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به دفاع از حریم حرم اهل‌بیت (ع) برخاستند و شهادت را آرمانی دست‌یافتنی در این حرکت و جوشش خود دیدند.

 

امام‌جمعه ممقان شهدای مدافع حرم را الگوی عملی و علمی تبعیت از ولایت دانست و ادامه داد: این جانفشانی‌ها و ایثارگری‌ها از سوی جوانان این مرز و بوم نشان از محبت اهل‌بیت(ع) در دل‌ و جان آنان داشته و علت کینه و دشمنی دشمنان با اسلام و نظام اسلامی به خاطر این محبت عاشقانه و خالصانه است.

 

وی با بیان اینکه دشمنی استکبار با انقلاب اسلامی تمام‌شدنی نیست، ابراز داشت: در برابر توطئه‌های دشمنان نباید بی‌اعتنا بود و باید با همدلی، اتحاد و تبعیت از ولی‌فقیه و آرمان‌های والای شهیدان این توطئه‌ها را خنثی کرد، ولایت‌فقیه چراغ حرکت انقلاب اسلامی به‌سوی آرمان‌های ارزشمند و والا است.

 

وی با بیان اینکه بابیان اینکه حفظ انقلاب در برابر استکبار جهانی و دشمنان انقلاب اسلامی وظیفه آحاد مردم کشور است، تصریح کرد: شهیدان گران‌قدر و امام شهیدان راه مبارزه با استکبار را به ما نشان دادند، ازاین‌رو همه در حفظ ارزش‌ها و دستاوردهای نظام‌وظیفه سنگینی بر دوش داریم.

 

حجت‌الاسلام باقر نژاد با تأکید بر حفظ وحدت و یکپارچگی ملی در میان ملت و میان مسؤولان کشور برای رسیدن به اعتلای ملی کشور، خاطرنشان کرد: همه باید با وحدت و یکپارچگی در پیشبرد اهداف نظام اسلامی و صیانت از ارزش‌ها و آرمان‌های امام و شهیدان قدم بردارند.

 

وی برگزاری باشکوه برنامه‌های گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را قدم گذاشتن درراه شهدا و پاسداشت حرمت خون آن عزیزان عنوان کرد و افزود: بزرگداشت شهدا وظیفه ما است، حفظ یاد و خاطره شهیدان از راه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان ملت و به‌ویژه جوانان است.

 

حجت‌الاسلام باقر نژاد بیان کرد: رسیدن به یک مقام و جایگاه والای انسانی تنها در سایه نه گفتن به هوای و هوس دنیا میسر می‌شود و لازمه رسیده به این مقام فقط با تمرین و مبارزه با نفس انسان صورت می‌گیرد و شهدا با همین روش ره صدساله را یک‌شبه پیموده و به بهترین مقام بندگی خداوند متعال رسیده‌اند./854/202/ب2

ارسال نظرات