۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۴۳۹۱۸۷
مدرس حوزه علمیه سفیران هدایت زاهدان:

ناامنی‌های ترکیه نتیجه حمایت دولتمردان این کشور از تروریسم است

مدرس حوزه علمیه سفیران هدایت زاهدان گفت: ناامنی‌هایی که امروزه در ترکیه به وجود آمده است، نتیجه عملکرد اشتباه دولتمردان این کشور در برخورد با کشورهای همسایه، دخالت در بحران سوریه و حمایت از تروریسم است.
تروریسم

حجت‌الاسلام عبدالله بامری، مدرس حوزه علمیه سفیران هدایت شهرستان زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: جمهوری اسلامی همیشه حامی صلح بوده و هیچ گاه با خشونت و ترور موافق نبوده است، از این رو مسؤولان نظام اسلامی با مردم ترکیه در ناامنی‌هایی که به وجود آمده است، همدردی کرده‌اند.

 

وی اظهار کرد: خاستگاه این ناامنی‌ها در عملکرد نادرست دولتمردان این کشور در برخورد با کشورهای همسایه است؛ امروزه می‌بینیم کشورهایی که خودشان از تروریسم و افراطی‌گری حمایت کردند، تاوان این اشتباهات را می‌پردازند.

 

حجت الاسلام بامری افزود: وقتی از تروریسم در منطقه حمایت کنیم، باید بدانیم که دود این آتش به چشم خودمان هم خواهد رفت، از این رو امروز دولتی که رسماً تروریست‌ها را پشتیبانی مالی و تجهیزاتی کرده تا دولت مردمی سوریه را سرنگون کنند، خودش گرفتار ناامنی شده است.

 

مدرس حوزه علمیه سفیران هدایت زاهدان ادامه داد: ما هیچ گاه راضی به ناامنی در هیچ یک از کشورهای همسایه نیستیم و این تحرکات را نمی‌پذیریم؛ حتی در مورد کودتا نیز جمهوری اسلامی موافق چنین اقداماتی نیست.

 

وی بیان کرد: دولت امریکا برخی از کشورهای منطقه را ابزار و وسیله قرار داده است تا به اهداف شوم خود برسد، بنابراین دولتمردان چنین کشورهایی باید هوشیار باشند و با طناب پوسیده آمریکا داخل چاه نروند.

 

حجت‌الاسلام بامری اظهار کرد: آمریکایی‌ها و اتحادیه اروپا که ظاهراً کودتا را محکوم می‌کنند، اگر مطمئن باشند که کودتاگران می‌توانند اهداف آنان را در منطقه تحقق بخشند، قطعا مورد حمایت قرار خواهند داد.

 

وی افزود: دولت ترکیه باید نسبت به کشورهای همسایه برخورد بهتری داشته باشد و از دخالت در امور این کشورها خودداری کند، به ویژه جلوی گسترش پدیده تروریسم و افراطی‌گری را بگیرد، در غیر این صورت تاوان آن را خواهد پرداخت./831/302/ب2

ارسال نظرات