۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۴۳۹۱۹۳
رییس دانشکده اهل بیت اصفهان:

مظلوم ترین بخش کار فرهنگی، عفاف و حجاب است

بانکی پور با بیان این که مظلوم ترین بخش کار فرهنگی، عفاف و حجاب است، گفت: عفاف، ضامن عزت اجتماعی و عشق خانوادگی است.
بانکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، بانکی پور، رییس دانشکده اهل بیت(ع) اصفهان در دومین اجلاس سالانه فعالان عرصه عفاف و حجاب که به همت جبهه فرهنگی عفاف و حجاب در مشهد در حال برگزاری است، با اشاره به روایاتی درباره جایگاه حیا و عفاف، گفت: خداوند اهل حیا است و اهل حیا را دوست دارد و این صفت را در قالب نوری به انسان عطا کرد و به فرموده امام صادق(ع) هر که را بیشتر دوست می داشت بیشتر او را از این صفت بهره مند ساخت.

 

وی با بیان اینکه وصف حیا و شرم از دیرباز از خصوصیات جامعه شرقی به ویژه ایران بوده است، افزود: تأکید بیشتر روی حیا در مورد زن به خاطر عنایت خدا به جنس زن در اعطای حیای بیشتر به او است چرا که زن نسبت به مرد، لطیف تر و آسیب پذیرتر است و به وسیله حیا که حافظ انسان است، محافظت می شود.

 

عفاف، ضامن عزت اجتماعی و عشق خانوادگی است

مسؤول سامانه رصدنمای جبهه فرهنگی عفاف و حجاب کشور با بیان اینکه به فرموده پیامبر اکرم(ص)، حیا کانون زیبایی ها و به فرموده امیرمؤمنان علی(ع)، حیا سبب هر زیبایی است، در معرفی رصدنمای «ع» اظهار کرد: انتخاب حرف عین و شعار «عفاف، عزت، عشق» به خاطر این است که عفاف، ضامن عزت اجتماعی و عشق خانوادگی است.

 

رصدنما؛ دیده بان تولیدات فرهنگی کشور در عرصه عفاف و حجاب

وی ادامه داد: «رصدنما» نیز واژه ای ابداعی برای یک حرکت نوین فرهنگی به بهانه حجاب و عفاف است.

 

بانکی پور با بیان اینکه رسیدن حجاب و عفاف جامعه به نقطه آرمانی، نیازمند بازنگری ما در کارهای فرهنگی است، تصریح کرد: اگر می خواهیم کار فرهنگی اثربخش باشد باید به چهار اصل توجه به محصول در کار فرهنگی(برای قابل ارزیابی شدن کار)، گونه شناسی محصولات فرهنگی، مخاطب شناسی(در فعالیت های فرهنگی ما مخاطب غایب است) و آثار فاخر توجه داشته باشیم که در رصدنما این اصول رعایت شده است.

 

وی گفت: در دبیرخانه جبهه عفاف و حجاب با اینکه برای شناسایی آثار این عرصه فراخوان دادیم اما خودمان هم برای شناسایی آثار راه افتادیم و طی دو سال، 20 هزار اثر را شناسایی کردیم که 15 هزار اثر در سامانه رصدنما ثبت شد.

 

این کارشناس فرهنگی با بیان اینکه طی دو سال کاوش درباره آثار حجاب و عفاف متوجه شدیم مظلوم ترین بخش کار فرهنگی، بخش عفاف و حجاب است، افزود: مخاطب رصدنما، فرهیختگان، فعالان عرصه حجاب و عفاف، عموم مردم و مسؤولان هستند و مطالب آن با توجه به مکان یا جایگاه مخاطب و ارتباط آثار با موضوع و جذابیت طبقه بندی شده اند.

 

بانکی پور با اشاره به امکان دانلود اپلیکیشن موبایل رصدنما از طریق پایگاه های اینترنتی  www.rasadnama.ir و   www.Ayn.ir، فضای مجازی، کتاب، مقاله، پایان نامه، گرافیک، فیلم، فیلم نامه، سریال، فیلم کوتاه، پوشش اسلامی و ملزومات آن، آموزش و تبلیغ، عکس های هنری، محصولات فرهنگی(بازی ها، اسباب بازی و لوازم التحریر)، داستان، رمان، مطبوعات و نشریات و غیره را از قالب های مختلف محصولات عفاف و حجاب در سامانه رصدنما عنوان کرد./930/202/ب2

ارسال نظرات