۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۴۳۹۲۰۱
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

نقش متولیان امور فرهنگی در سبک زندگی مردم کمرنگ است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در حال حاضر شرایط حاکم بر جامعه به‌گونه‌ای است که زندگی مردم و سبک زندگی آن‌ها هیچ ‌کدام دست متولیان امور فرهنگی نیستند، گفت: با توجه به این همه کار فرهنگی که صورت می‌گیرد متأسفانه آثار فرهنگی در جامعه بسیار کمرنگ است.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، امشب در شورای فرهنگ عمومی این استان که به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، اظهار داشت: در عرصه‌های مختلف سیاسی، عبادی و دفاع مقدس حضور پرشور و تأثیرگذار دانش ‌آموزان دیده می ‌شود که جا دارد این امر بیشتر از قبل تقویت شود.

 

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه یکی از راه‌های رشد فرهنگ انقلابی بهادادن و تقویت اتحادیه انجمن‌ های اسلامی دانش ‌آموزان در مدارس است، بیان داشت: این امر سبب جذب و جلب جوانان و نوجوانان دانش ‌آموز هم به این اتحادیه‌ها و هم به تفکرات اسلامی و انقلابی حاکم در آن‌ها می‌شود که خود نوعی ارتقا فرهنگ در بین آن‌ها است.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر اینکه گزارش ‌های فراوانی از اقدامات صورت گرفته در زمینه مسائل فرهنگی در سطح جامعه شاهد هستیم، بیان داشت: اما در عین ‌حال و با توجه به این همه کار فرهنگی که صورت می‌گیرد متأسفانه آثار فرهنگی در جامعه بسیار کم ‌رنگ است و به چشم نمی ‌آید.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه همه کارهایی که تاکنون در حوزه فرهنگ عمومی انجام شده و می‌شود در واقع قطره‌ای از اقداماتی است که باید صورت پذیرد، افزود: اگر امور را به دست نگیریم و حاکم بر مسائل فرهنگی نشویم نمی‌ توانیم به خودمان افتخار کنیم که سبک زندگی اسلامی را در جامعه و زندگی شخصی خود جاری و ساری کرده‌ایم.

 

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه در حال حاضر شرایط حاکم بر جامعه به‌گونه‌ای است که زندگی مردم و سبک زندگی آن‌ها هیچ ‌کدام دست متولیان امور فرهنگی نیستند، ادامه داد: اینکه به این مرحله رسیدیم نشان‌ دهنده آن است که یک جایی از کار ایراد دارد، باید حاکم، هدایت‌گر، نقش دهنده و نقش ‌آفرین در مسائل فرهنگی باشیم.

 

وی با تأکید بر اینکه یکی از عرصه‌های مؤثر فرهنگ‌ساز در جامعه نماز جمعه است، چراکه افکار عمومی مردمی که در آن شرکت می ‌کنند را در دست دارد و به آن‌ها جهت می ‌دهد، خاطرنشان کرد: نماز جمعه مرکز هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی و مردم است؛ از همین رو 5 مرداد که سالروز برپایی نخستین نماز جمعه رسمی بعد از انقلاب اسلامی ایران است مناسبت خوبی برای تعریف و تبیین هرچه بیشتر نماز جمعه در بین مردم است.

 

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه ششم شوال سالروز ارتحال حکیم و علامه بزرگ این استان، سید ابوالقاسم دهکردی است، تصریح کرد: این عالم بزرگ هم مرجع تقلید است و هم عالم و عارف که در ابعاد مختلف می ‌تواند الگو و نمونه باشد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری برگزاری یادواره در سالروز وفات این حکیم بزرگ را کاری شایسته عنوان و گفت: این اقدامات کافی نیستند بلکه باید روز ششم شوال برای همیشه در تاریخ چهارمحال و بختیاری و کشور به نام سید ابوالقاسم دهکردی ثبت شود چرا که 84 سال از ارتحال این مرد بزرگ می ‌گذرد و هنوز جایگزینی برای او در تاریخ این استان پیدا نشده است.

 

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه باید زوایای شخصیت عظیم این مرد برای جوانان مشخص شود، بیان داشت: آیت ‌الله دهکردی یک ظرفیت است که به ‌واسطه آن می‌توان انسان‌های بزرگ دیگری که در تاریخ این استان وجود دارند را به کشور شناساند./9457/202/ب2

ارسال نظرات