۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۴۳۹۲۴۷
مدیر حوزه‌های علمیه قزوین:

آمریکا و رژیم صهیونیستی پشت پرده اقدامات آل خلیفه هستند

مدیر حوزه‌های علمیه قزوین آمریکا و رژیم صهیونیستی را پشت پرده اقدامات آل خلیفه دانست و گفت: با توجه به شواهد موجود آمریکا به عنوان حکومت مستکبر و سرویس‌های جاسوسی و اطلاعاتی اسرائیل و حتی در مواردی انگلیس و فرانسه در پشت پرده اقدامات آل خلیفه قرار دارند.
حجت الاسلام علی عباسی

حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، مدیر حوزه‌های علمیه قزوین در گفت‌و ‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با بیان این‌که رژیم آل خلیفه دارای ماهیت استکباری است، گفت: رژیم آل خلیفه دارای ماهیت استکباری و ظالمانه است و به جای دمکراسی و رأی مردم با نظام پادشاهی و خلیفه گری سرکار آمده است.

 

وی ادامه داد: چنین رژیمی با ماهیت استکباری نمی‌تواند با افکار عدالت طلبانه همگام باشد، از این رو با دیدگاه شیخ عیسی قاسم به عنوان عالم دینی و مرجعی که به عدالت اهمیت می‌دهد و اساسا با دیدگاه علما، مردم مستضعف و محروم مخالف است و علی آنان اقدام می‌کند زیرا چنین دیدگاه‌هایی با اهداف ظالمانه آنان ناسازگار است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی آمریکا و رژیم صهیونیستی را پشت پرده اقدامات آل خلیفه دانست و ابراز داشت: با توجه به شواهد موجود آمریکا به عنوان حکومت مستکبر و سرویس‌های جاسوسی و اطلاعاتی اسرائیل و حتی در مواردی انگلیس و فرانسه در پشت پرده اقدامات آل خلیفه قرار دارند و گاهی سران بحرین به مشورت با آنان می‌پردازند.

 

وی در بیان علت سکوت سازمان‌های بین المللی و مدعیان حقوق بشر در برابر ظلم و تبعیض حاکمان بحرین، تصریح کرد: نظامی که در حقیقت حقوق بشر را رعایت کند وجود ندارد و ما تنها با مدعیان حقوق بشر روبه رو هستیم که رعایت حقوق بشر برای آنان دارای اهمیت نیست، سازمان ملل و شورای امنیت نیز زیر سلطه استکبار جهانی قرار دارند.

 

مدیر حوزه‌های علمیه قزوین ادامه داد: حتی مسؤولان سازمان‌های بین المللی نیز با نظر استکبار جهانی و صهیونیسم انتخاب می‌شوند، از این رو کاری که عدالت طلبانه باشد را انجام نمی‌دهند.

 

وی درباره سکوت کشورهای جهان اسلام در برابر اقدامات ظالمانه‌ای که علیه مسلمانان و رهبران شیعی صورت می‌گیرد، ابراز داشت: اگر کشورهای جهان اسلام در برابر آن ها موضع می‌گرفتند و از رهبران شیعی و مسلمان پشتیبانی می‌کردند به این شدت بی شرمی و ستم علیه مسلمانان و رهبرانشان در مناطق مختلف جهان صورت نمی‌گرفت.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی سپس به بیان علت سکوت کشورهای اسلامی پرداخت و عنوان کرد: از آنجایی که در حال حاضر در کشورهای اسلامی تنها نامی از اسلام باقی مانده و حقیقت اسلام مورد غفلت قرار گرفته این کشورها در برابر ستم‌هایی که صورت می‌گیرد سکوت می‌کنند و حتی حوزه‌های علمیه و علما در این کشورها سرکوب می‌شوند و مجبورند کارهای دینی خود را مخفیانه انجام دهند.

 

وی در ادامه افزود: در واقع در حال حاضر رژیم‌هایی که اسلامی به شمار می‌آیند به گونه‌ای با استکبار جهانی در ارتباط هستند و به کشورهای غربی یا شرقی وابسته‌اند، تنها کشوری که استقلال دارد و شعار نه شرقی، نه غربی سر می‌دهد، جمهوری اسلامی ایران است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی در پایان با بیان وظیفه دولت و ملت ایران در حمایت از مردم و علمای بحرین، گفت: لازم است دولت مردان در سازمان‌های بین المللی موضع گیری و بیانیه‌هایی را داشته باشند و با ارتباط با سران سایر کشورها، آنان را بیدار کنند، ملت ایران نیز باید اعتراض حود را با کارهایی مانند راه پیمایی اعلام کنند و در صورت نیاز کمک‌های مالی نیز داشته باشند./302/955/ب1

ارسال نظرات