۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۴۳۹۲۸۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

۵۰۰ گفتمان دینی در مدارس خراسان شمالی برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در سال تحصیلی پیش رو بیش از 500 گفتمان دینی در قالب شش موضوع به همت نهاد تبلیغات اسلامی استان در مدارس خراسان شمالی برگزار می‌شود.
حجت الاسلام خادمی- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست توجیهی و هماهنگی گفتمان‌های دینی که با حضور کارشناسان فرهنگی این نهاد برگزار شد، با یادآوری اینکه سال گذشته در مجموع 351 گفتمان دینی در 60 مدرسه خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: امسال پیش‌بینی شده تا 500 گفتمان دینی در قالب شش موضوع در مدارس شاخص این استان برگزار شود.

 

وی با بیان اینکه گفتمان‌های دینی با حضور روحانیان برگزیده و اساتید حوزه علمیه برگزار می‌شود، ادامه داد: این گفتمان‌ها پس از شروع سال تحصیلی پیش رو در شش محور فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی، ارتقای سطح سواد رسانه‌ای و فضای مجازی، مهارت‌های دینی و سبک زندگی اسلامی، عرفان‌ها و نحله‌های انحرافی، ولایت فقیه، ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی رایج برگزار خواهند شد.

 

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: در این زمینه یکی از برنامه‌های نهاد تبلیغات اسلامی خراسان شمالی برپایی کارگاه آموزش تخصصی اساتید گفتمان‌های دینی مزبور بوده که در نیمه نخست مهرماه برگزار می‌شود.

 

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی اظهار کرد: با توجه به اینکه گفتمان‌های دینی از ابتدای پاییز و پس از شروع سال تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان برگزار می‌شود، دوره توجیهی اساتید مدرس این گفتمان‌ها نیز برای نیمه نخست مهرماه پیش‌بینی شده است.

 

وی اضافه کرد: در گفتمان‌های دینی مدارس خراسان شمالی عموماً از اساتید و روحانیان اعزامی از دفتر تبلیغات، حوزه‌های علمیه قم و مشهد و یا اساتید برگزیده بومی استفاده می‌شود.

 

حجت‌الاسلام خادمی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از مؤلفه‌های مؤثر و نتایج برگزاری گفتمان‌های دینی در مدارس و دانشگاه‌ها با بهره‌گیری از اساتید برجسته حوزه علمیه، بازسازی اندیشه دینی در راستای تجدید حیات فرهنگی دینی در بین جوانان و نوجوانان است.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی افزود: هر پیشرفت و تغییر وضعیت بایستی بر اساس دانش و بصیرت صورت گیرد و به دلیل هجمه و القائات دشمن در جامعه به‌ویژه در بین نسل جوان با هدف به زانو درآوردن و دور نگاه داشتن آن‌ها از برنامه‌های دینی؛ ازاین‌رو در دنیای پر از هجمه و بحران‌های فکری امروز، برگزاری گفتمان‌های دینی گامی مؤثر در راستای تربیت و رشد فکری و اعتقادی اقشار مختلف و بصیرت افزایی در جامعه است.

 

وی با اشاره به اینکه بازسازی اندیشه دینی یکی از مؤلفه‌های اساسی گفتمان‌های دینی است، تصریح کرد: اگرچه ضرورت ایجاب می‌کند چنین برنامه‌هایی در سنین پایین‌تر به‌ویژه در مقاطع تحصیلی ابتدایی برنامه‌ریزی‌ شود اما به دلیل کم‌کاری‌های صورت گرفته در گذشته، اکنون برگزاری گفتمان‌های دینی در سطح مدارس و دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی می‌شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بر این اساس امسال با هدف رشد جامعه، ایجاد بستر مناسب برای پاسخ‌گویی به شبهات دینی و ایجاد فضای صمیمانه گفت‌وگو و ارتباط مستقیم جوانان با اندیشه‌های دینی درمجموع بیش از 500 جلسه گفتمان دینی در قالب شش موضوع کلی با حضور روحانیان برگزیده و اساتید حوزه علمیه در مدارس شهرستان‌های هشت‌گانه خراسان شمالی برگزار می‌شود.

 

گفتنی است، در سال تحصیلی پیش رو درمجموع هزار و 500 طلبه خواهر و برادر در 15 حوزه علمیه شهرستان‌های مختلف استان خراسان شمالی در سطوح یک، دو و سه به تحصیل علوم دینی مشغول خواهند شد.

 

همچنین امسال افزون بر 40 هزار دانشجوی دختر و پسر در 37 مرکز آموزش عالی و حدود 168 هزار دانش آموز نیز در دو هزار مدرسه استان خراسان شمالی تحصیل می‌کنند./9314/202/ب2

ارسال نظرات