۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۴۳۹۳۰۷

چند خبر کوتاه از قزوین

گردآوری و تدوین مجموعه وصیت نامه شهدای روحانیت، منع قطع ارتباط روحانیون شاغل با حوزه و پاسخ به شبهات اولویت های کاری روحانیت از اخبار کوتاه از استان قروین هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام علاءالدین صفی خانی معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه قزوین در جلسه شورای علمی وبرنامه ریزی دایرة المعارف دفاع مقدس که در سالن اجتماعات اداره کل حفظ وآثار و نشرارزشهای دفاع مقدس برگزارشد به اشاره به نقش تاثیرگذار رزمندگان استان در دوران دفاع مقدس گفت: بی شک نقش مهم و اثر گذار رزمندگان و دلاوران استان قزوین دردوران دفاع مقدس فراموش شدنی نیست و نخواهد بود.

 

وی در ادامه افزود: امروز نسل نوجوان و جوان باید با اهداف و ایثار و رشادت‌های این شهدا آشنا شده و ما مسؤولان و پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس با چاپ این دایرة المعارف نقش این شهر شهید پرور و دارالمومنین را در دفاع مقدس به خوبی تبیین کنند.

 

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه قزوین با اشاره به حضور فعال و موثر روحانیت استان در دوران حماسه و ایثار خاطرنشان کرد: روحانیت حوزه علمیه قزوین در دوران دفاع مقدس علاوه براینکه نقش تبلیغی داشتند، نقش فرماندهی برخی از عملیات‌های دفاع مقدس را هم بر عهده داشتند.

 

وی با اشاره به تدوین و چاپ وصیت نامه شهدای روحانیت در استان ابراز کرد: در صدد هستیم تا وصیت نامه‎های نورانی شهدای روحانیت استان را درآینده نزدیک تدوین و به چاپ برسانیم.

 

 روحانیون شاغل ارتباط خود را با حوزه قطع نکنند

 حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه قزوین، در همایش روحانیون شاغل در ادارات که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه امام صادق (ع) قزوین برگزارشد با اشاره به حضور تاثیرگذار روحانیت درعرصه های مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: حضور فعال و با نشاط روحانیت نشان دهنده این است که روحانیت امروز هم مانند دوران دفاع مقدس در خدمت نظام اسلامی بوده و خواهد بود و پیوند ملت، نظام و روحانیت هیچ گاه گسسته نبوده و نخواهد بود.

 

 وی در ادامه با اشاره به ضرورت ارتباط بیشتر روحانیون شاغل با حوزه علمیه افزود: امروز حوزه علمیه قزوین از اساتید و مدیران توانمند برخوردار بوده و شما روحانیون تلاش کنید بخشی از اوقات غیر کاری خود را در تعامل بیشتر با مدیران مدارس علمیه قرار داده تا برای طلاب مشاور خوبی در زمینه های مختلف باشید.

 

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به لزوم احیا مدرسه علمیه سردارین در قزوین، تصریح کرد: مدرسه سردارین که زمانی روحانیون مطرح در آن تلمذ می‌کردند، امروز متاسفانه فضای مناسبی برای حضور طلاب و علاقه‌مندان به دروس حوزوی نیست که باید همه مسؤولان و خیران در جهت احیای این مدرسه قدیمی و کم نظیر تلاش کنند.

 

پاسخ به شبهات از اولویت های کاری روحانیت است

حجت الاسلام والمسلمین زمانی، دادستان ویژه روحانیت استان‌های قزوین و گیلان در همایش روحانیون شاغل در ادارات که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه امام صادق (ع) قزوین برگزارشد، گفت: حوزه علمیه قزوین با پیشینه درخشان در همه عرصه های علمی، از بزرگ ترین مراکز دینی در کشور بوده و توانسته بسیاری از علما و فرهیختگان را تربیت کند.

 

وی درادامه به جایگاه خطیر روحانیت درنظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در بیانات خود همواره این نکته مهم را سفارش می‌کنند که روحانیت باید ارتباط بیشتری با مردم به خصوص نسل جوان داشته باشد و به خوبی بتوانند به شبهات آنان پاسخ شایسته بدهند.

 

دادستان ویژه روحانیت استان‌های قزوین و گیلان خاطرنشان کرد: امروز دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی با تهاجم فرهنگی و به تعبیر رهبری معظم انقلاب اسلامی شبیخون فرهنگی، به اعتقادات نسل جوان هجوم آورده و شما روحانیون باید دراین زمینه آگاهی های کافی را به مردم بدهید.

 

 حجت الاسلام والمسلمین زمانی در پایان ضمن قدردانی از برگزاری این همایش، گفت: کار ارزشمند حوزه علمیه قزوین دربرگزاری این همایش بسیار پسندیده بود، اما نباید به همین امسال بسنده کنیم، بلکه باید در سال‌های بعدی هم این همایش برگزارشود./873/303/ب3

3023

ارسال نظرات