۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۴۳۹۳۱۰
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

ترویج سیره اهل بیت سلامت معنوي جامعه را تضمين مي کند

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بيان اين که گرايش جوانان به اهل بيت(ع)، سلامت معنوي جامعه را تضمين مي کند، گفت: گسترش سيره ائمه اطهار و اهل بيت(ع) بايد به دغدغه همه مسؤولان تبديل شود.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار اعضای دبیرخانه جشنواره نامه ای به امام رضا(ع)، فرهنگ رضوي را بهترين راه مقابله با تهاجم فرهنگي دانست و افزود: بايد فرهنگ رضوي را از مجموعه دل مشغولي‌هاي امام هشتم(ع) و از سيره آن حضرت استخراج كرد و با تحليل سيره رضوي راهكار اصولي ترويج فرهنگ رضوي را كسب كرد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين که وجود بارگاه ملکوتي امام هشتم(ع) در ايران داراي امتيازات فراواني براي اين کشور شيعي است، اظهار داشت: يکي از القاب آن حضرت عالم آل محمد است و اين لقب در روايات مختلف مورد تأکيد قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام لائینی خواستار توجه متولیان فرهنگی به اخلاق رضوي شد و گفت: اخلاق و عمل خوب بهترين شيوه تبليغ است و اگر فرهنگ رضوي در جامعه تسري پيدا کند شاهد نتايج خوبي در تعالي اخلاقي جامعه خواهيم بود. 

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران ادامه داد: در شرايطي که استکبار جهاني فرهنگ مبتذل غرب را ترويج مي دهد فعاليت فرهنگي مبتني بر دين راهکاري براي مقابله با اين تهاجم فرهنگي است.

 

مسؤول حوزه علمیه نکا ترويج فرهنگ ائمه اطهار(ع) در جامعه را موجب ناکامي دشمنان برشمرد و گفت: وجود بارگاه ملکوتي حضرت ثامن الحجج در اين زمينه خود نعمتي بزرگ است که مي تواند زمينه ساز کارهاي بزرگ شود.

 

وي با اشاره به اين که بايد همه افراد از فضايل و سيره رفتاري شخصي و اجتماعي امام رضا(ع) الگو گيرند، افزود: آحاد جامعه اسلامی بايد اخلاق، رفتار، گفتار و بخش‌هاي مختلف زندگي فردي و اجتماعي خود را مملو از تأسي به فرهنگ حضرت امام رضا (ع) کنند.

 

حجت الاسلام لائینی با اشاره به اين که فرهنگ و معارف حضرت امام رضا(ع) حاوي مسائل انسان ساز است که شناخت هر چه بيشتر و عمل به آنها رمز مهم رستگاري انسان و جامعه است، گفت: زيارت ائمه معصومين (ع) از جمله حضرت امام رضا(ع) و تاسي قلبي و توجه به منش اين بزرگواران، مشکلات و سختي هاي خانواده ها و جامعه را کاهش مي دهد.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران ادامه داد: نظام اسلامي ما با گسترش فرهنگ ولايت و امامت استوار مي شود و هرچه اين فرهنگ را روان تر كنيم خدمت بزرگي در اهداف فرهنگي كشور انجام داده ايم.

 

وی جشنواره نامه ای به امام رضا(ع) بهترین ظرفیت و رویدادی فاخر در جهت ترویج فرهنگ رضوی در جامعه است، خاطرنشان کرد: زمزمه های عارفانه و عاشقانه با امام رئوف می تواند روح انسان را جلا دهد و موجب احساس الفت و نزدیکی به آن حضرت می شود که این نامه ها به امام رضا(ع)، کار بسیار خوب و مفیدی است.

 

امام جمعه نکا با اشاره به این که ارتباط روحی با آن حضرت، موجب بروز استعداد و انعکاس آن در کلمات می شود، اظهار داشت: خواندن این نامه ها، سازنده و مفید است، نظیر وصیت نامه شهدا که حضرت امام خمینی(ره) بر خواندن و تأثیرگذاری آن وصیت نامه، سفارش کردند.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران ادامه داد: مضجع نوراني بارگاه رضوي در طول تاريخ اسلام منشأ هدايت ها، گسترش فضيلت ها و منشأ گسترش اخلاق و معنويت براي همه مردم كشور بوده است.

 

حجت الاسلام لائینی با بيان اينكه ترويج و نهادينه‌سازي فرهنگ رضوي تحول در همه ابعاد را به دنبال دارد، تصريح كرد: اصول امام رضا(ع) به عنوان سبك زندگي رضوي مقتضاي زماني ندارد و در هر زمان و دوره‌اي كاربرد خاص خودش را دارا است.

 

وی امام رضا(ع) را الگوي بارز در ظلم‌ستيزي سياسي دانست و ادامه داد: فرهنگ ارزشمند رضوي داراي مؤلفه‌هاي پربار مختلفي است كه بايد از ظرفيت‏ هاي مردمي در ترويج اين فرهنگ ارزشمند به طور كامل بهره گرفته شود.

 

امام جمعه نکا راه و روش زندگي ائمه معصومين(ع) را راه سعادت و نجات بشريت دانست و خاطرنشان كرد: آموزه‌هاي ديني و ارزش‌هاي اسلامي به عنوان الگوي مردم و به ویژه نسل جوان قرار گيرد.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به ضرورت ترويج فرهنگي رضوي در جامعه به ويژه نسل نوجوان و جوان، اظهار داشت: جوانان و نوجوانان بهترين زمينه براي گرايش به دين را دارند و مسؤولان امر بايد به اين موضوع اعتقاد و باور واثق داشته باشند. 

 

حجت الاسلام لائینی با بیان این که تبیین و معرفی سیره امام رضا(ع) نباید تنها در ایام خاصی مورد توجه قرار گیرد، گفت: سیره اهل بیت(ع) چنان درياي بي‌کراني است که هر مقدار انسان بيشتر بتواند به عمق اين دريا برود، مرواريدهاي ارزنده‎تري مي‌يابد.

 

وي با بيان اين که گرايش جوانان به اهل بيت(ع)، سلامت معنوي جامعه را تضمين مي کند، اظهار داشت: گسترش سيره ائمه اطهار و اهل بيت(ع) بايد به دغدغه همه مسؤولان تبديل شود تا بتوانند در سايه همدلي و هماهنگي در اين زمينه برنامه ريزي کنند./1317/202/ب2

ارسال نظرات