۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۴۳۹۳۳۲
حجت الاسلام ارشاد مطرح کرد؛

لزوم توجه دولت به توان و استعداد جوانان/ اهداف برجام محقق نشد

معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: برجام دستاورد مطلوبی نداشت و اهدافی که به نظر می آمد با اجرای برجام عملی شود، تحقق نیافت.
حجت الاسلام ارشاد

حجت الاسلام حمید ارشاد، معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به مسأله برجام، گفت: برجام دستاورد مطلوبی نداشت و اهدافی که به نظر می آمد با اجرای برجام عملی شود، تحقق نیافت.


وی با اشاره به بلوکه شدن اموال و دارایی کشورمان از سوی آمریکا، افزود: در مسأله برجام غیرصادق بودن رفتار و گفتار طرف های برجام به ویژه آمریکا بر ما آشکار شد.


حجت الاسلام ارشاد ادامه داد: بنابراین بود در برجام ما در بحث هسته ای عقب نشینی داشته باشیم و آنان هم در مقابل تحریم ها را بردارند و پول های بلوکه شده نفت جمهوری اسلامی ایران  را بازگردانند.


معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به تأسیسات اتمی فردو و نیروگاه های اراک اظهار داشت: ما در تاسیسات بومی صداقت گفتارمان را به طرف های غربی اثبات کردیم ولی آنان در عمل هیچ قدمی برنداشته و دستاوردی نداشتیم.


حجت الاسلام ارشاد ضمن اشاره به عدم برداشته شدن تحریم ها از سوی طرف های برجام، تصریح کرد: نه تنها تحریم ها برداشته نشد بلکه روابط بانکداری بین المللی هم برای کشورمان مسدود شد.


استاد حوزه علمیه بهترین راهکار رونق اقتصادی را اتکا به توان داخلی کشور و بهره گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: باید به جای چشم دوختن به خارج از کشور توجه خود را به توان و استعداد جوان ایرانی متمرکز کنیم.


وی تقویت تولید داخلی را علاج رکود دانست و تصریح کرد: باید با راه اندازی بنگاه های زودبازده در کشور و بکارگیری جوانان بیکار راه ورود قاچاق را به کشور ببندیم و با تکیه بر استعداد نیروی داخلی، کشور را خودکفا کنیم.


استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: باید با جلوگیری و عدم ورود کالاهای غیرضروری  و تحقق اقتصاد مقاومتی در جهت رشد و توسعه کشور گام برداریم./302/936/ب1

ارسال نظرات