۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۴۳۹۳۵۹

برگزاری جشنواره قرآن و عترت در مدارس علمیه لرستان

معاون فرهنگی حوزه های علمیه لرستان گفت: یازدهمین جشنواره قرآن و عترت در مرحله مدرسه ای و استانی بین مدارس علمیه استان برگزار می شود.
مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس حضرت معصومه(س)

سمیه عزیزی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: یازدهمین جشنواره قرآن و عترت مرحله مدرسه ای بین طلاب خواهر استان لرستان برگزار می شود.

 

وی با بیان این که همه طلاب می توانند در این جشنواره شرکت کنند، افزود: برگزیدگان مرحله مدرسه در مرحله استانی باهم به رقابت خواهند پرداخت.

 

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران لرستان با بیان این که جشنواره قرآن و عترت در شش بخش برگزار می شود، عنوان داشت: قرائت قرآن، حفظ، تفسیر، نهج البلاغه، آثار پژوهشی، ادبی و هنری محوریت برگزاری این جشنواره است.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نهج البلاغه در دو بخش ترجمه و مفاهیم و تفسیر نیز به صورت ترتیبی و موضوعی برگزار می شود.

 

عزیزی یادآور شد: آثار پژوهشی در جشنواره قرآن و عترت نیز شامل تألیف کتاب، ترجمه، پایان نامه و تدوین مقاله است.

 

وی محوریت بخش ادبی و هنری جشنواره قرآن و عترت را شعر، داستان، قطعه ادبی، خوشنویسی، نقاشی، طراحی، گرافیک، صنایع دستی با موضوع قرآن و عترت بیان کرد.

 

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران لرستان با اشاره به این که منابع مورد نیاز برای شرکت در این جشنواره در سایت فرهنگی حوزه بارگذاری شده است، بیان داشت: طلاب با مراجعه به سایت می توانند به منابع مورد نیاز دستیابی داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: طلاب علاقه مند جهت شرکت در جشنواره قرآن و عترت می توانند از پنجم مرداد ماه سال جاری نسبت به نام نویسی اقدام کنند.

 

عزیزی در پایان یادآور شد: پس از برگزاری مرحله مدرسه ای و استانی، برگزیدگان استانی در مرحله کشوری جشنواره قرآن و عترت شرکت خواهند کرد./302/9459/ب1

فاطمه ملکی
ارسال نظرات