۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۴۳۹۳۶۱
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

تأمین نیازهای فطری بر مبنای اسلام مهم ترین هدف طرح تقویت مبانی اعتقادی است

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به برگزاری طرح تقویت مبانی اعتقادی در این استان از 5 مردادماه، گفت: انسان برای فهم و درک درست از فرهنگ و آیین حاکم برخود باید سر سفره وحی بنشیند و راه تأمین نیازهای فطری خود را در مکتب آسمانی قرآن جستجو کند.
بیست و سومین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی بیست و سومین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با بیان اینکه مقوله فرهنگ و آیین حاکم بر زندگی بشر از چنان اهمیتی برخوردار است که تعیین گر سرنوشت آدمی است، اظهار داشت: آیین و فرهنگ بر گرفته از آنچه که مطابق ساختار فطری انسان است سرنوشتی مطابق با فطرت را رقم خواهد زد و آنچه با ساختار فطری همخوانی ندارد اگر آیین و فرهنگ زندگی انسان شود به یقین سرنوشتی شوم در انتظار انسان خواهد بود.

 

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه آنچه مطابق ساختار فطری بشر است چیزی جز آیین و فرهنگ نشأت گرفته از وحی الهی نیست و نمی تواند باشد، گفت: خالق فطرت و خالق آیین یکی است و تأمین نیاز فطری بشر جز از سوی خالقی که هر دو را آفریده نمی تواند باشد، در غیر این صورت دوگانگی در آیین و فطرت را شاهد خواهیم بود و این دوگانگی است که بشر را به ناکجا آباد کشانده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه اگر کسی نیاز فطرت را در آیین و فرهنگ غیر وحیانی جستجو کند هرگز به مقصد انسانی نخواهد رسید، ابراز داشت: چنین افرادی در نهایت تنها می توانند دنیایی آباد برای خود رقم بزنند و این در حالی است که انسان هرگز برای دنیا آفریده نشده است و هدف از خلقت آن چیز دیگری است.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: انسان برای فهم و درک درست از فرهنگ و آیین حاکم برخود باید سر سفره وحی بنشیند و راه تأمین نیازهای فطری خود را در مکتب آسمانی قرآن جستجو کند.

 

وی به اجرای بیست و سومین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی در شهرکرد از 5 مردادماه جاری اشاره کرد و ابراز داشت: آنچه در ۲۳ سال برنامه های طرح تقویت مبانی اعتقادی پیگیر آن بوده و هستیم همین است که آیین و فرهنگ مطابق با نیاز فطری خود را در وحی و در مکتب اسلام ناب جویا شویم.

 

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با اشاره به موضوعات مورد بحث در بیست و سومین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی تصریح کرد: اگر امسال نیز جوان مورد اشاره قرار گرفته و سبک زندگی اسلامی جوانانه موضوع بحث قرار می گیرد و اگر در برنامه سال جاری مفهوم انقلابی بودن را در اسلام ناب جستجو می کنیم هر دو برای آن است که با فرهنگ انقلاب اسلامی و با فرهنگ اسلام انقلابی جوانانه خو گرفته و آیین حاکم بر زندگی فردی و جمعی جامعه و جوانانمان چیزی غیر از وحی و غیر از شیوه و سبک زندگی اولیاء الهی نباشد.

 

این مقام مسؤول با بیان اینکه در شرایط کنونی دستگاه های بسیار پر زرق و برق استکباری و طاغوتی در مقام تسخیر فکر و ذهن جوانان پاکدل این مرز و بوم هستند، خاطرنشان کرد: به یقین در چنین شرایطی گفتمان سازی و از وحی و فرهنگ آسمانی سخن گفتن بسیار ضرورت دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه افتتاحیه این دوره از طرح تقویت مبانی اعتقادی با حضور حجت الاسلام راشد یزدی برگزار می شود، ابراز داشت: این مراسم شامگاه 5 مردادماه همراه با نماز مغرب و عشا در مهدیه مصلای شهرکرد برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه بیست و سومین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی تا یکم شهریورماه جاری ادامه پیدا خواهد کرد، اظهار داشت: مراسم اختتامیه این دوره از طرح نیز شامگاه یکم شهریورماه با حضور آیت الله سیداحمد خاتمی برگزار می شود.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه به سخنرانان این طرح اشاره کرد و افزود: در این طرح حضرات آیات خاتمی، کعبی، نجم الدین طبسی و صدیقی و حجج اسلام والمسلمین خسروپناه، مروی، عابدی و آقا تهرانی و حجج اسلام راشد یزدی، محمدجواد حاج علی اکبری، سیدحسین حسینی قمی، رفیعی، مسعود عالی و محمدمهدی ماندگاری سخنرانی خواهند کرد./302/9457/ب1

ارسال نظرات