۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۴۳۹۳۸۵
استاد دانشگاه:

علم، انسان را به مسیر حق هدایت می‌کند

استاد دانشگاه با اشاره به اینکه علم به انسان حیات می‌دهد، گفت: فهم صحیح، نشانه حیات انسان است به همین دلیل کسب علوم، انسان را به حیات نزدیک‌ و از جهل و نادانی دور می‌کند.
نیکنام توکل به خداوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد نیکنام، استاد دانشگاه، شامگاه 31 تیر در حسینه اثنی عشری شهرری، گفت: علم و دانش انسان را به مسیر حق هدایت می‌کند.

 

وی افزود: روح انسان مومن، از علم و فضل غنی و از جهل و نادانی تهی است زیرا جهل مهم ترین مانع وصول انسان به کمال و سعادت است.

 

نیکنام با اشاره به اینکه علم به انسان حیات می‌دهد، بیان داشت: فهم صحیح، نشانه حیات انسان است به همین دلیل کسب علوم، انسان را به حیات نزدیک‌ و از جهل و نادانی دور می‌کند.

 

این استاد دانشگاه با بیان اینکه مرکب عالم از خون شهید با ارزش‌تر است، ابراز کرد: اگر انسان در زمان کسب علم مرگش فرا رسد شهید از دنیا رفته است و کسی که به مقام شامخ شهادت نائل شود خداوند همه گناهان او را به جزء حق الناس می‌بخشد.

 

وی افزود: بیان حق، مرکب عالم را ارزشمند و زمینه هدایت و نجات انسان‌ها را فراهم می‌کند و آن‌ها را از ضلالت و گمراهی نجات داده و به مسیر حق سوق می‌دهد و شهدا و انسان‌های صالح چنین راه را از بی‌راهه تشخیص می‌دهند.

 

نیکنام با بیان اینکه آرمان‌ها و علم عالم پس از مرگش همواره زنده خواهد ماند، گفت: امام علی(ع) فرمودند: تا عالم باقی است عالم، زنده است.

 

این استاد دانشگاه درباره علم مفید، عنوان کرد: علم مفید انسان را به خداوند می‌رساند ولی علومی که انسان را از اعمال زشت مانند دروغ، تکبر، حسد، ظلم و ... دور نکند انسان را به ضلالت و گمراهی سوق می‌دهد.

 

وی افزود: در روایت آمده است همه انسان‌ها در مسیر هلاکت قرار دارند غیر از عالمانی که اهل عمل هستند و عالمان بی عمل افرادی هستند که به زشتی گناه آگاه هستند اما به راحتی آن را انجام می‌دهند و نتیجه علم بی عمل هلاکت است.

 

نیکنام با اشاره به اینکه دنیا برای مومن قفس است، خاطر نشان کرد: دنیا برای انسانی که روح الهی دارد همچون قفس است و تنها زمانی مسرور می‌شود که به قرب الهی برسد./202/813/ب1

ارسال نظرات