۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۴۳۹۴۰۴
با حضور طلاب و دانشجویان؛

نهمین دوره آزمون MSRT در قم برگزار شد

نهمین دوره آزمون سراسری زبان انگلیسی دکترای وزارت علومMSRT با حضور پر رنگ طلاب در قم برگزار شد.
آزمون MSRT آزمون MSRT توبه یانی آزمون MSRT

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آزمون زبان MSRT پیش از ظهر امروز در دانشگاه باقر العلوم(ع) قم با حضور طلاب و دانشجویان برگزار شد.

توبه یانی، عضو هیأت علمی گروه زبان دانشگاه باقر العلوم(ع)، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که آزمونMSRT  از طرف وزارت علوم برگزار می شود، ابراز داشت: این آزمون لازمه اتمام تحصیل و لازمه ورود دانشجویان رشته دکتری است.

 

وی با بیان این که نمایندگی برگزاری این آزمون در استان قم در دانشگاه باقر العلوم(ع) است، خاطرنشان کرد: این آزمون به صورت هماهنگ در تمام کشور برگزار می شود و سؤالات آزمون از وزارت خانه می آید و پاسخ نامه  پرسش نامه به وزارت علوم ارجاع داده می شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقر العلوم(ع) با اشاره به این که طلاب حوزه علمیه هم در این آزمون حضور پررنگی داشته اند، افزود: حضور در این آزمون برای هیچ کس محدودیت ندارد و با توجه به این که دانشگاه باقرالعلوم سابقه چندین ساله در آموزش زبان انگلیسی دارد، به خاطر این سابقه طلابی که در این دانشگاه تحصیل می کنند در این آزمون هم حضور دارند.

 

وی با بیان این که دانشگاه باقر العلوم از سال 1360 کار آموزش زبان به طلاب را عهده دار بوده است و در سطح قم مرکز شناخته شده ای بوده است، ابراز داشت: دانشگاه باقر العلوم(ع) در قم رتبه اول را در زمینه آموزش زبان به طلاب داشته است و توانسته رضایت طلاب را جلب بکند.

 

توبه یانی افزود: برگزاری این آزمون در قم کمکی به دانشجویان و طلاب قمی بود که برای این آزمون نیاز به سفر به تهران نداشته باشند و از دغدغه آنها کاسته شده است.

گفتنی است که داوطلبان در این آزمون در قالب سه مهارت شنیداری، درک مطلب و گرامر مورد آزمایش قرار می گیرند.

 

تعداد 100 سؤال در این آزمون طرح می‌شود؛ 30 سؤال شنیداری، 30 سؤال گرامر و 40 سؤال درک مطلب و برای منابع آزمون نیز تست‌های تافل ibt و pbt توصیه می شود./843/پ201/ی

ارسال نظرات