۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۴۳۹۴۱۵
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

نیازمند وحدت و وفاق ملی میان سیاسیون هستیم

طیبی با بیان این‌که کشور نیازمند وفاق ملی بین سیاسیون است، گفت: نیاز داریم یک وفاق ملی بین سیاسیون رخ دهد تا بتوانیم برنامه ریزی دراز مدت داشته باشیم.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حمیدرضا طیبی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، که در خانه فرهنگ تبریز برگزار شد، اظهار داشت: برای ترقی و موفقیت در تمام زمینه ها باید در همه اصول در کشور به یک توافق کلی برسیم.


وی خاطرنشان کرد: نیاز داریم یک وفاق ملی بین سیاسیون رخ دهد تا بتوانیم برنامه ریزی دراز مدت داشته باشیم. هر روز یک بحران ایجاد می‌شود؛ موضوع حقوق‌های نجومی و... تنها نمونه‌ای از موضوعات سیاسی است که حاشیه را بر متن غلبه داده و توان دولت را متوجه حاشیه کرده است.


طیبی با اشاره به این‌که جهاددانشگاهی توان حرکت و شکوفایی در مسیر علم و فناوری را دارد، خاطرنشان کرد: این سازمان نهایت تلاش خود را به کار می گیرد تا با تجاری سازی فناوری ها، الگوهای بسیار خوبی را در سطح ملی ایجاد کند، در حقیقت برای دستیابی به اقتصاد پویا نیازمند تولید فناورمحور هستیم.


عضو شورایی عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر نقش اهالی فرهنگ و هنر در ارتقای سطح آگاهی جامعه گفت: توجه در انتخاب مدیران کاربلد و خودباور و حامی تولید ملی موضوع مهمی برای رشد اقتصادی است، سیستم به دلایل عدم ثبات مدیریتی و انتصاب برخی مدیران ناکارآمد، نمی‌تواند برنامه ریزی بلندمدت انجام دهد.


همچنین محمد محمدپور، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در سخنانی با تأکید بر این‌که نگاه سیاسی به حوزه فرهنگ و پدیده های فرهنگی، کارکرد فرهنگ در فرایند توسعه همه جانبه را مخدوش می کند، اظهار داشت: متأسفانه اغلب امور جامعه سیاست‌زده شده که چندان مطلوب به حال مردم نیست.


وی با بیان این‌که سیاستگذاری و برنامه ریزی فرهنگی، امری تخصصی و روندی دانش پایه است، خاطرنشان کرد: نباید براساس سلیقه و علقه های شخصی و گروهی به مقوله فرهنگ نگریست؛ خوشبختانه دولت یازدهم به موضوع پژوهش به ویژه در حوزه فرهنگ، اهتمام داشته و بر نگرش علمی در فرایند برنامه ریزی فرهنگی تاکید دارد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که پژوهش در حوزه فرهنگ مغفول مانده است، تصریح کرد: پژوهش و آمایش فرهنگی، لازمه توسعه فرهنگی پایدار و اقدامات فرهنگی اثرگذار است که با همکاری دستگاه های اجرایی متولی امور فرهنگی با جامعه دانشگاهی و به طور اخص جهاد دانشگاهی می تواند محقق شود.


محمدپور نسبت به همکاری نزدیک میان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جهاد دانشگاهی استان در مقوله های فرهنگی و هنری اعلام آمادگی کرد و گفت: بخش قابل توجهی از مسائل فرهنگی جامعه بدون تعامل و هم‌اندیشی و همچنین بهره‌مندی از نکته نظرات اساتید و پژوهشگران دانشگاهی ممکن نیست./202/935/ب1

ارسال نظرات