۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۳۹۴۲۸
امام جمعه تبریز:

غرب تا دیر نشده در حمایت از تروریست ها تجدید نظر کند

آیت الله شبستری با اشاره به حادثه تروریستی در فرانسه گفت: انتظار می رود در چنین وضعیتی کشورهای غربی حمایت خود از داعش و گروه‌های تروریستی را متوقف کنند.
آیت الله شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به کودتای نافرجام کشور ترکیه اظهار داشت: این کودتا که به‌وسیله نظامیان و با همکاری نیروی هوایی و ژاندارمری این کشور انجام شد، بعد از چند ساعت با شکست مواجه شد.

وی با بیان این‌که در این واقعه چندین نفر کشته و هزاران نفر دستگیر شدند، افزود: این‌که اصل جریان کودتا از کدام ناحیه بوده است، هنوز به‌صورت قطعی مشخص نشده، اما برخی معتقدند کار خود اردوغان بوده تا مخالفان را سرکوب کند، اما در مقابل برخی آن را به آمریکا، رژیم صهیونیستی و مخالفان اردوغان نسبت می‌دهند.


امام جمعه تبریز ادامه داد: در هر جایی که کودتا، داعش، ترور و جنایت دیده می‌شود سررشته آن آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده که همیشه مزاحم مسلمانان هستند، اما آنچه مسلم و معلوم است، این بوده که دولت ترکیه از کودتا باخبر بود، به‌طوری‌که لیست مخالفان و دستگیرشدگان از قبل آماده شده و طی چند ساعت هزاران نفر دستگیر شدند.


آیت الله مجتهدشبستری خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که اگر کودتا در ترکیه موفقیت‌آمیز می‌شد، وضعیت بدتری در این کشور که همسایه نزدیک ایران است اتفاق می‌افتاد، برهمین اساس دولت ایران جزو نخستین‌ کشورهای محکوم کننده کودتا در ترکیه بود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به پخش برنامه زنده گئجه‌لر از صداوسیمای استان اشاره کرد و اظهار داشت: جسارت به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در این برنامه که موجب جریحه‌دار شدن عواطف عاشقان حسینی شد را به شدت محکوم می کنیم، چنان که طی روزهای گذشته با اعتراض شدید مداحان‌، روحانیت و جامعه حسینی تبریز و مناطق آذربایجان مواجه بودیم.


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به اطلاعیه شبکه سهند و عذرخواهی از عموم مردم گفت: هیأت‌های حسینی در محکوم کردن این برنامه قصد داشتند تظاهرات کنند؛ ولی عذرخواهی سریع و به‌موقع عوامل سازمان صداوسیما و حذف برنامه از جدول پخش و عمدی نبودن آن موجب لغو این تظاهرات شد.


وی با بیان این‌که عشق و ارادت مردم آذربایجان نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مثال‍‌‌زدنی است، افزود: در گفت‌وگویی که با مسؤول صداوسیما داشتم، متذکر شدم که باید اطمینان کافی از عدم بروز این چنین اشتباهات وجود داشته باشد و بعداز آن این برنامه به‌صورت زنده پخش شود.


آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های نماز جمعه تبریز به حادثه تروریستی فرانسه اشاره کرد و اظهار داشت: داعش بلای جان غربی‌ها شده‌اند و نیش عقرب به خودشان برگشته است، انتظار می رود در چنین وضعیتی کشورهای غربی حمایت خود از داعش و گروه‌های تروریستی را متوقف کنند.


وی با اشاره به این‌که داعش بارها به دنبال ناامنی ایران اسلامی بوده است، تصریح کرد: در دنیا این‌همه ناامنی حاکم شده و وضع کشورهای همسایه ایران و برخی کشورهای اروپایی را همگان می‌بیند، اما به فضل‌الهی ایران اسلامی زیر چتر ولایت‌فقیه آگاه، بیدار، مدیر و مدبر از امنیت، استقلال و آرامش برخوردار است.


امام جمعه تبریز با تأکید بر قدرشناسی عموم مردم از امنیت و آرامش ایران اسلامی، گفت: عده‌ای ناسپاسی نکنند و شاکر باشند و بدانند به برکت ولایت‌فقیه است که این کشور در امنیت کامل است؛ این در حالی است که دشمنان ریز و درشت ایران اسلامی بارها به دنبال ایجاد تحرکات تروریستی در شهرهای مختلف کشور بودند؛ اما هر بار شکست مفتضحانه‌ای خورده اند./935/پ201/ج

ارسال نظرات