۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۴۳۹۴۴۸
امام جمعه شهرکرد با تأکید بر بی فایده بودن برجام:

دل بستن به خارجی‌ها دیگر بس است

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: تا همین مرحله هم اگر چیزی از برجام به دست آمده، باید برای تولید، اشتغال و ورنق اقتصادی در کشور هزینه شود و دل بستن به خارجی ها دیگر بس است؛ باید به داخل، مردم و توانمندی های کشور دل بست و فرصت ها را از دست نداد.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد که مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به تأکیدات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و رهبری معظم انقلاب برای مبارزه مستمر با اشرافی گری، اظهار داشت: حساسیتی که مردم نسبت به حقوق های نامتعارف و تجاوز عده ای معدود به بیت المال نشان دادند از ارزش بالایی برخوردار است، چه بسا اگر این حساسیت ها نبود مسؤولان نمی توانستند به عمق فاجعه پی ببرند و در مقابل زیاده خواهی برخی ها بایستند.


نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به ششم مرداد، روز آموزش های همگانی و فنی و حرفه ای بیان داشت: مهارت، حرفه و فن، به عنوان یک امر کلیدی در اقتصاد مقاومتی محسوب می شود و تمامی افراد جامعه باید در هر موقعیتی، با مهارت، حرفه و فن آشنا و در بخش های مختلف نقش آفرین باشند.


این مقام مسؤول همچنین یه عمر یک ساله برجام اشاره کرد و گفت: هنوز برخی به برجام دلخوش هستند، اما همه می بینند مذاکرات برجام به جایی رسیده که آنچه داده ایم در برابر آنچه گرفته ایم، به هیچ وجه قابل مقایسه نیست و در برجام، بسیاری امتیازات را داده و به خاطر بدعهدی طرف های خارجی، چیزی نگرفته ایم.


امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه طرف آمریکایی اکنون با صراحت اعلام می کنند که رییس جمهوری آینده کشورشان همه چیز را تعیین می کند، پس لزومی به صحبت با صراحت درباره آن ها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: تا همین مرحله هم اگر چیزی از برجام به دست آمده، باید برای تولید، اشتغال و ورنق اقتصادی در کشور هزینه شود و دل بستن به خارجی ها دیگر بس است؛ باید به داخل، مردم و توانمندی های کشور دل بست و فرصت ها را از دست نداد.


حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه به قضایای اخیر چهارمحال و بختیاری درباره مسأله انتقال آب و تلخ شدن کام مردم و مسؤولان در شهر بلداجی اشاره و تأکید کرد: شایسته نبود که استان با این حادثه مواجه شود.


نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: در راستای وقوع حادثه بلداجی چهار نکته و توصیه جدی را متذکر می شوم و نخست این که به مسؤولان توصیه جدی دارم که اگر نصیحتی از روی خیرخواهی گفته می شود، انتظار است که به آن توجه جدی شود.


وی بیان داشت: اگر به نصیحت های خیرخواهانه من در نماز جمعه و شورای اداری چهارمحال و بختیاری توجه صورت می گرفت، کار به اینجا نمی رسید چرا که دو ماه قبل به مسؤولان ملی و چهارمحال و بختیاری اعلام شد که آب مسأله ای نیست که بتوان با قوه قهریه و بی تدبیری به آن توجه کرد.


امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: به خاطر مسأله آب، نباید مردم شهرها را روبروی یکدیگر قرار دهیم، پس مسؤولان کشور از حادثه اخیر در این استان درس عبرت بگیرند و بدانند آب مسأله ای مهم و پرداختن به آن نیازمند ظرافت و تدبیر است.


این مقام مسؤول با اشاره به اینکه برنامه نامناسبی که هفته قبل از اخبار 20:30 صدا و سیما پخش شد، تحریک مردم را به دنبال داشت، ادامه داد: مسؤولان کشور مراقب باشند و مسأله آب را با عقلانیت نگاه و مدیریت کنند.


وی خاطرنشان کرد: نکته دوم این که اهالی بلداجی مردمی انقلاب هستند که در همین اعتراضات اخیر هم حتی یک سخن ضدانقلابی نداشته و نسبت به مسؤولان نظام، جمهوری اسلامی و چهارمحال و بختیاری چیزی نگفتند که این اقدام آنان درخور ستایش است.


نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: نکته سوم این که مسؤولان استان همواره در مقام تلاش برای گره گشایی از کارها و خدمت به مردم هستند و اگر جایی قصوری صورت گرفته، عمدی نبوده و از روی غفلت بوده است.


حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه در حوادثی مانند بلداجی، هر دو طرف باید موقعیت همدیگر را درک کرده و به یکدیگر کمک عملی کنند، خاطرنشان کرد: در چنین مواقعی مسؤولان زمینه تحریک مردم را فراهم نکنند و مردم نیز تابع قانون باشند چراکه در نظام جمهوری اسلامی ایران همیشه راه قانون برای احقاق باز است و نیازی به خشونت نیست.


وی با تشریح چهارمین نکته کلیدی خود در رابطه با حوادث روزهای گذشته شهر بلداجی اظهار داشت: در چنین زمان هایی رسانه های بیگانه به دنبال مقاصد شوم خود هستند و این در حالی است که مردم ما از رسانه های بیگانه و به ویژه شبکه بی بی سی خاطره خوشی ندارند؛ بنابراین اگر رسانه های بیگانه منتظرند تا با بزرگنمایی در این حوادث بین مردم و مسؤولان تفرقه بیندازند، بدانند که این آرزو را باید با خودشان به گور ببرند.


امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه مردم این استان همانند اهالی بلداجی اگر اعتراضی داشته باشند به مسؤولان خود تعرض نمی کنند و خواسته هایشان را با ادب و نزاکت بیان می دارند، اضافه کرد: رسانه های بیگانه اگر هنر داشتند مشکلات خودشان را رفع می کردند.


این مقام مسؤول با بیان اینکه امروزه تمامی مردم دنیا شاهد پایمال شدن حقوق بشر در نقاط مختلف دنیا مانند یمن، سوریه، فلسطین، افغانستان، عراق و کشمیر و له شدن سیاه پوستان آمریکا زیر دست پلیس نژادپرست این کشور هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به این که سازمان ملل متحد نیز زبان مستکبران شده، ضروری است تا رسانه های بیگانه در صورت داشتن هنر به رفع این مشکلات بپردازند.


وی ادامه داد: در حال حاضر مسأله بلداجی با تدبیر مسؤولان و مردم کنترل شده و معترضان می توانند از مجاری قانونی اعتراض خود را اعلام کنند تا به آن رسیدگی شود.


نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به پنجم مرداد 1358 سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: پرداختن به اهمیت این موضوع نیازمند فرصت و زمان بیشتری است.


وی یادآور شد: بیست و سومین دوره طرح مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی نیز از سه شنبه پنجم مرداد 1395 در شهرکرد آغاز خواهد شد که می طلبد مردم با همه توان در برنامه های آن حضور چشمگیر داشته باشند./201/9457/ب1

ارسال نظرات