۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۴۳۹۵۰۴
استاد حوزه علمیه همدان مطرح کرد؛

تلاش مؤسسه کلامی احیا برای مقابله با فرقه های انحرافی و رفع شبهات

عضو هیأت امنای مؤسسه کلام احیا گفت: تبیین و اثبات عقائد حقه شیعه، پاسخگویی دقیق به شبهات و همچنین مبارزه با فعالیت فرقه ها از امور در اولویت این مؤسسه است.
فرقه های ضاله

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام مصطفی سلیمانیان، عضو هیأت امنای مؤسسه کلامی احیا در همایش آشنایی با منظومه فکری رهبر معظم انقلاب که شب گذشته در سالن اجتماعات کانون بسیج همدان برگزار شد با اشاره به ضرورت طرح چنین مسائلی در جامعه، اظهار داشت: همیشه در فرهنگ جامعه جای چنین مباحثی خالی بوده است.

 

وی با اشاره به اهداف و ضرورت های تأسیس مؤسسه کلامی احیا، ابراز داشت: مؤسسه کلامی احیا در شرایطی ایجاد شد که تهاجم فرهنگی و تبلیغ فرقه های منحرف و کاذب در همدان به حد اعلای خود رسیده بود.

 

استاد حوزه علمیه همدان با بیان این مطلب که مؤسسه احیا در سه سال گذشته با سه دستور العمل وارد عمل شده است، گفت: تبیین و اثبات عقائد حقه شیعه، پاسخگویی دقیق به شبهات و همچنین مبارزه با فعالیت فرقه از امور در اولویت این مؤسسه بوده است.

 

وی در ادامه با اشاره به دیگر فعالیت های این مؤسسه، گفت: پاسخ به شبهات روز جامعه از امور بسیار مهمی است که طلاب در این مؤسسه آن را در فضای مجازی و حقیقی دنبال می کردند.

 

حجت الاسلام سلیمانیان خاطرنشان کرد: از دیگر فعالیت های این مؤسسه رصد کردن فعالیت های فرقه های استان همدان است که بیشتر اهل حق و صوفیه و همچنین زرتشت و بهائیت است.

 

وی از برگزاری جلسات علمی و همایش های بصیرتی به همت این مؤسسه خبر داد و گفت: همایش هایی برای شناخت بیشتر موضوعاتی مانند ارتداد، آزادی و شیطان پرستی از سوی این مؤسسه برگزار شده است.

 

استاد حوزه علمیه همدان گفت: تبلیغات طلاب حوزه های علمیه به طور معمول برای عموم جامعه است و آن امری ضروری است و وظیفه این مؤسسه امری به غیر تبلیغ رایج است.

 

وی در پایان گفت: وظیفه این مؤسسه این است که فضای خالی این عرصه را در امور تخصصی کلامی پر کرده و در جامعه هدف خود اثرگذاری کند./979/202/ب2

ارسال نظرات