۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۴۳۹۵۰۶
مدیر حوزه علمیه مروی:

تبلیغ دین برای خانواده و جامعه رسالت طلاب است

حجت الاسلام والمسلمین خیرآبادی گفت: طلبگی یعنی کسی که تلاش بی‌وقفه در کشف حقیقت می‌کند، این امر با تلاش صادقانه هم انجام می‌شود، در اصل تلاش بی وقفه و صادقانه به منظور آشنایی با حقیقت واقعی است، به این معنا که ابتدا طلبه باید خود و خانواده‌‌اش آموزه‌های دین را انجام دهند و سپس به تبلیغ دین برای جامعه بپردازند.
میثاق طلبگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مجید خیرآبادی مدیر حوزه علمیه مروی جمعه شب در مراسم دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه مروی که در مدرسه معمارباشی برگزار شد با اشاره به اینکه باید از خانواده‌ها بابت هدایت و پرستاری فرزندانشان تشکر کرد، اظهار داشت: هر چقدر هم انسان عالم باشد باید به پدر و مادر خود احترام بگذارد.

 

وی ادامه داد: از زمان گذشته پیامبران زیادی فرستاده شده‌اند تا اینکه پیامبر خاتم این رسالت را به پایان رساند و در غدیر خم این وظیفه را به امام علی(ع) سپرده شد که آن هم به امام زمان(عج) ختم شد، اما آنچه مهم است اینکه در زمان غیبت این وظیفه بر عهده علما است و شاهد هستیم شخصیت‌های همچون امام خمینی(ره) این وظیفه‌رو به خوبی انجام داده‌اند.

 

مدیر حوزه علمیه مروی با بیان اینکه علما ربانی دین الهی را نسل به نسل منتقل کردند خاطرنشان کرد: کسانی که به دوره‌های طلبگی می‌آیند برای همین رسالت پای به تحصیل می‌گذارند، دین خدا را در درجه اول خود طلبه باید بفهمدتا بتواند به جامعه منتقل کند و وظیفه اصلی طلبه شدن همین موضوع است.

 

حجت الاسلام والمسلمین خیرآبادی با اشاره به اینکه خانواده‌ها باید برنامه بلند مدت برای فرزندان خود تعبیه کنند تصریح کرد: در این زمینه منظور از برنامه بلند مدت آخرت است، به همین دلیل خانواده‌های متدین باید فرزندان خود را تربیت کنند تا فرزندان آنها بتوانند گلیم خودشان را از آب بگیرند، مهم‌ترین اصل ایمان و اعتقاد است که خانواده‌ها باید بچه‌ها را برای این مرحله آماده کنند.

 

وی افزود: طلبگی یعنی کسی که تلاش بی‌وقفه در کشف حقیقت می‌کند، این امر با تلاش صادقانه هم انجام می‌شود، در اصل تلاش بی وقفه  و صادقانه به منظور آشنایی با حقیقت واقعی است، به این معنا که ابتدا طلبه باید خود و خانواده‌‌اش آموزه‌های دین را انجام دهند و سپس به تبلیغ دین برای جامعه بپردازند.

 

مدیر حوزه علمیه مروی با بیان اینکه در 20 سال گذشته امر تبلیغ دین سخت شده است تاکید داشت: در این سالها به خاطر حضور فضای رسانه‌‌ای و مجازی که در همه خانواده‌ها و در دسترس همگان وجود دارد امر تبلیغ دین سخت شده است به همین منظور در دوره جدید برای شبهات به وجود آمده باید کسی باشد که پاسخگوی مشکلات فکری جوانان را باشد و آن هم از سوی عالم ربانی انجام می‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین خیرآبادی با اشاره به اینکه نقش والدین افزون بر دعا، ترغیب  و تشویق بچه‌ها این است که به آنها کمک کنند ابراز کرد: اینکه پدر و مادر حواسشان به عاقبت به خیری بچه‌هایشان باشد بسیلر خوب است اما طلبه‌ها نیز باید کارشان را برای خدا آغاز کنند تا بتوانند به مرحله عالم ربانی برسند و در این حالت به نفع جامعه خواهند بود.

 

وی بیان داشت: بنابر سخن امام صادق(ع) یک عالم که به نفع جامعه باشد از هفتاد عابد بهتر است به این دلیل است که عابد سرش به کار خودش هست در حالی که عالم ربانی تسلیم دین است و بیشتر به فکر نجات جوانان و جامعه می‌باشد، در این حالت است که امام راحل، شهید مطهری، شهید بهشتی، علامه طباطبایی و.... را میبینم که به نفع جامعه حرکت کردند.

 

 مدیر حوزه علمیه مروی افزود: دوست داریم طلبه‌ها جوری آموزش ببینند که در آینده به کار جامعه بیایند و همانند شهید مطهری و امثال ایشان بتوانند مشکلات و مسائل مردم را حل کنند، ما باید در سطوح مختلف خودمان را بسازیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین خیرآبادی در پایان گفت: در زمان تاسیس حوزه مروی مرحوم مجتهدی فرمود کلنگ حوزه را کسی بزند که نماز شب او قضا نشده باشد و این نشان از اعتقاد قوی ایشان است، امید است که مدرسه معمار باشی و دیگر مجموعه‌های زیر نظر حوزه مروی علما بزرگی همچون آیات جوادی آملی، حسن زاده آملی، شهید مطهری و... را تربیت کرده است تربیت کند تا بتوانند پیام‌های الهی و انسانی را نه تنها در ایران بلکه در کشورهای اسلامی نیز طنین انداز کنند./202/816/ب1

ارسال نظرات