۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۴۳۹۵۰۷
آیت الله سلیمانی در گفت وگو با رسا:

شاهد اباحه گری درد آمیز در برخی عرصه ها هستیم

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در خبرگان با بیان این که امروزه شاهد افت ارزش ها هستیم، گفت: متاسفانه در برخی امور و عرصه ها شاهد اباحه گری درد آمیزی هستیم.
آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه درسیستان و بلوچستان

آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر وجود ولنگاری فرهنگی در کشور، به ارزیابی عملکرد وزارت ارشاد و وضعیت فرهنگی جامعه پرداخت و گفت: البته این مقوله مربوط به یک سازمان نمی شود، فرهنگ مسأله ای است که همه دستگاه های فرهنگی نظام باید درباره آن اهتمام داشته باشند.

 

وی افزود: البته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظایف و مسؤولیت خود را دارد، امروز در رأس وزارت ارشاد عزیزانی قرار دارند که همانند دولت اصلاحات نیست که بگوییم از خود آن ها گله مندی وجود دارد؛ مسؤولان وزارت ارشاد نیروی معتقد به نظام هستند اما یک مقدار جامعه در مسائل فرهنگی رها شده است.

 

آیت الله سلیمانی با بیان این که امروزه شاهد افت ارزش های  هستیم، اظهار داشت: کسی در برابر این امور احساس تکلیف نمی کند، وقتی اینگونه می شود برهنگی سر در داخل اتومبیل آرام آرام در حال مد شدن است، می بینیم که تذکر برای رعایت مسائل ارزشی در جامعه هزینه بردار شده است.

 

وی ادامه داد: این ها نشان می دهد که دو فریضه اسلامی مسأله امر به معروف و نهی از منکر تا حدی کنار گذاشته شده است، امر به معروف و نهی از منکر از اموری بود که بنیانگذار کبیر انقلاب برای آن یک وزارتخانه در نظر داشت، حال اگر وزاتخانه نیست باید نهادی باشد که در همه تشکیلات جامعه جایگاه داشته باشد؛ این ها فقط مربوط به سپاه نیست بلکه مربوط به نیروی انتظامی، ارتش و نهادهای فرنگی نیز هست.

 

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اگر امر به معروف و نهی از منکر به عنوان فریضه اسلامی در جامعه احیا شود تا حدی می تواند تأثیر گذار باشد، ابراز داشت: البته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بایستی رسالت های خود را به خوبی شناسایی کند و به بهانه موسیقی سنتی و جدید و قدیم به اباحه گری نپردازد؛ متأسفانه در برخی از امور شاهد اباحه گری های دردآمیز هستیم.

 

وی با اشاره به عملکرد حوزه علمیه در عرصه فرهنگ عنوان کرد: حوزه علمیه در گذشته موفق بود برای این که به آیه نفر عمل می شد، در حال حاضر به آیه نفر عمل نمی شود بلکه برخی هر آنچه به نفع شان باشد را عمل می کنند.

 

وی اضافه کرد: تا زمانی که شکل اسلامی تبلیغ را که مسأله تکلیف نفر است انجام ندهیم قطعا نمی توانیم رسالت خود را در روحانیت به خوبی انجام دهیم، در حال حاضر روستاهای فراوانی وجود دارد که فاقد روحانی هستند، به بنده مراجعه شده که شهر مرزی میرجاوه با انبوه جمعیت 80 میلیون شیعه که آن سوی مرز در پاکستان حضور دارند وقتی در ایام اربعین یا برای زیارت امام رضا(ع) به این شهر می آیند یک نماز جماعت نداریم.

 

آیت الله سلیمانی گفت: روحانی عزیزان انتظامی ما در حد یک مأموریت و سر زدن است، یکی از مسؤولان به بنده گفت ما یک نماز جماعت داشتیم اما روحانی رفت و ما دیگر نماز جماعت نداریم، ما باید در شهرها نماز جمعه دایر کنیم حالا امام جمعه پیشکش امام جماعت نداریم./1323/ت302/ج

محمد قمین

ارسال نظرات