۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۴۳۹۵۳۳
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان بوشهر:

خطرناک ترین برنامه آمریکایی ها، در گیرکردن علمای شیعه و سنی با همدیگر است

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان بوشهر گفت: امروز خطرناک ترین برنامه آمریکایی ها، در گیرکردن علمای سنی با علمای شیعه است و در بحرین، نوک حملات تفرقه افکنانه خود را متوجه علمای بزرگ شیعه مانند شیخ عیسی قاسم کرده است تا در بین علمای اهل سنت، برای آمریکا محبوبیت ایجاد کند.
بلتبفغفیقا

عبدالله فاتحی دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، با اشاره به حوادث اخیر بحرین، گفت: شیعیان بحرین در این کشور، از اکثریت برخوردار هستند و در انتخابات گذشته نیز حزب الوفاق، اکثریت کرسی های مجلس را به دست آورد.

 

وی افزود: حکومت آل خلیفه، از شیعیان بحرین می ترسد و با ایجاد رعب و هراس، به زندان انداختن علما و سیاسیون و غیرقانونی اعلام کردن حزب الوفاق و همچنین محبوس کردن دبیرکل این حزب، می خواهد از مردم زهرچشم بگیرد.

 

آل خلیفه از محبوبیت علمای دینی در میان مردم می ترسد

فاتحی اظهار داشت: آل خلیفه، برخلاف همه موازین بین المللی، از عالم بزرگ شیعه آیت الله شیخ عیسی قاسم سلب تابعیت نموده و به اتهام اقدام علیه امنیت ملی بحرین، تحت تعقیب قرار داده و وجوهات شرعی که مردم  به عنوان خمس درآمدهایشان به حساب ایشان ریخته اند را مصادره کرده است که همه این اقدامات، ناشی از هراس دولت غیرقانونی بحرین از محبوبیت علمای دینی نزد مردم این کشور است.

 

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان بوشهر  یادآور شد: سازمان های بین المللی و حقوق بشری، وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند و بحرین، محل استقرار ناوگان پنجم نظامی آمریکا و دولت بحرین، دست نشانده آل سعود و در اختیار سازمان سیا و موساد است.

 

فاتحی تاکید کرد: پیام سکوت سازمان های بین المللی و اظهارنظرهای سطحی آن ها، این است که جنایات آل خلیفه و حکام بحرین، مورد حمایت آمریکاییها و صهیونیستها است.

 

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان بوشهر گفت: برخورد سازمان ملل و دولت آمریکا با مساله حقوق بشر، برخوردی دوگانه است؛ یعنی آن ها جنایات حکومت های دست نشانده و تروریست های دست ساز خود را نادیده می گیرند و در برابر آن سکوت می کنند ولی حمایت جمهوری اسلامی از مردم مظلوم بحرین و یمن و سوریه را پشتیبانی از تروریسم می نامند.

 

وی اضافه کرد: آمریکا شیطان بزرگ است و قدرت، ثروت و تبلیغات خود را در مسیر دسیسه های شیطانی و برای سرکوب نهضت های آزادی بخش و حق طلب به کار می گیرد، بنابراین دور از انتظار نیست که آمریکا از شیعیان بحرین و مردم مظلوم یمن حمایت نکند، بلکه از آل خلیفه و سعودی ها و تروریست های کودک کش حمایت نماید، چرا که آمریکا همواره نه حقوق بشر، که به منافع رژیم صهیونیستی می اندیشد.

 

آل سعود برای آمریکا و اسرائیل دلالی می کند

فاتحی ابراز داشت: بسیاری از کشورهای اسلامی در سیطره سلطه آمریکا و صهیونیسم بین الملل افتاده اند و آل سعود تمام ثروت و حیثیت خود را در اختیار آمریکا و رژیم صهیونیستی گذاشته است و در جهان اسلام، برای آمریکایی ها و اسرائیلی ها دلالی می کند.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سیاست آمریکا، ایجاد اغتشاش و نا امنی درجهان اسلام به دست آل سعود و سلفی های تکفیری است و با این سیاست شیطانی، دامنه امنیت رژیم صهیونیستی را گسترش می دهد و خطر اسرائیل برای جهان اسلام را به فراموشی می سپارد.

 

در گیرکردن علمای شیعه و سنی با همدیگر، خطرناک ترین برنامه آمریکایی ها

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه امروز خطرناک ترین برنامه آمریکایی ها، در گیرکردن علمای سنی با علمای شیعه است، تصریح کرد: جهان استکبار، در بحرین، نوک حملات تفرقه افکنانه خود را متوجه علمای بزرگ شیعه مانند شیخ عیسی قاسم کرده است تا در بین علمای اهل سنت، برای آمریکا محبوبیت ایجاد کند، غافل از اینکه خدای متعال حامی مستضعفین است و وعده پیروزی مستضعفین بر مستکبرین داده است.

 

فاتحی گفت: وحدت و همدلی مسلمانان، احترام گذاشتن سنی و شیعه به یکدیگر، افشاگری درباره جنایات حاکمان دست نشانده آمریکا در منطقه، شرح و بیان مظلومیت مردم بحرین، یمن و سوریه، نشان دادن چهره کریه و زشت آمریکا و رژیم صهیونیستی در قتل عام و غارت مردم فلسطین، یمن، بحرین و سوریه، دعا و التجا به درگاه خدای متعال و توسل به اولیای الهی، راهگشای اصلی مشکلات مظلومین و محرومین در جهان اسلام است و می تواند منجر به گسترش بیداری اسلامی درسطح جهان اسلام گردد و دست متجاوزان را کوتاه کند.

 

دستگاه دیپلماسی، اقدامات روشنگرانه تری انجام دهد

وی با اشاره به نقش وزارت خارجه و دستگاه دیپلماسی در پیگیری این ماجرا، بیان داشت: وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران، اقداماتی در این زمینه انجام داده و اعلام موضع نموده، البته لازم است اقدامات روشنگرانه بیشتری انجام دهد و با طرح موضوع در مجامع اسلامی و جهانی، دعوت ازشخصیت های بزرگ جهان اسلام و مراجع تقلید ایران، عراق و علمای الازهر، عمق فاجعه را برای مردم دنیا روشن ترسازد.

 

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان بوشهر در پایان یادآور شد: وظیفه همه روشنفکران دلسوز و احزاب اسلامی، اقدام به جا و مناسب در محکومیت زورگویان حاکم بر بحرین و جلوگیری از سرکوب مسلمانان مظلوم این کشوراست./846/302/ب3

ارسال نظرات