۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۴۳۹۶۱۰
به دستور تولیت آستان قدس رضوی؛

قرارگاه رسانه ای معین الضعفا در سطح ملی تشکیل شد

مدیر کل روابط عمومی و امور رسانه آستان قدس رضوی گفت: برای بهره مندی از همه ابزارهای رسانه ای در راستای نشر معارف رضوی و انعکاس نورانیت حرم امام رضا(ع) به اقصی نقاط جهان بنا به دستور تولیت آستان قدس رضوی «قرارگاه رسانه ای معین الضعفا» با حضور جمعی از فعالان رسانه ای سراسر کشور تشکیل شد.
قرارگاه رسانه ای معین الضعفا تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، محمد امین توکلی زاده، مدیر کل روابط عمومی و امور رسانه آستان قدس رضوی به ظرفیت های بی بدیل رسانه ای بارگاه منور رضوی اشاره و عنوان کرد: بارگاه منور حضرت رضا(ع) امروز مورد توجه همه ارادتمندان و شیفتگان ساحت قدسی ائمه اطهار (ع) است و علاوه بر شیعیان، بسیاری دیگر از محبان اهل بیت(ع) نیز چشم به این آستان ملکوتی دارند.

 

وی با بیان اینکه در این شرایط باید اهالی رسانه تمام توان خود را برای انعکاس معنویت و فضای روحانی این حریم ملکوتی به محبان اهل بیت(ع) در سراسر جهان به کار ببندند، افزود: قرارگاه رسانه ای معین الضعفا(ع) که با حضور جمعی از فعالان رسانه ای سراسر کشور تشکیل شده به دنبال این است که از همه ابزارهای رسانه ای در راستای نشر معارف رضوی و انعکاس نورانیت حرم مطهر حضرت رضا(ع) به اقصی نقاط جهان بهره ببرد.

 

توکلی زاده با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر رسیدگی به محرومان و مستضعفان در حکم انتصاب حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، گفت: دهه کرامت به عنوان ایام میلاد کریمه اهل بیت (ع) و امام الرئوف(ع) باید به جلوه گاهی از خدمت به مردم به ویژه محرومان و مستضعفان تبدیل شود و بر این اساس رویکرد برنامه های رسانه ای دهه کرامت تحت عبارت «دهه کرامت؛ دهه خدمت رسانی به مستضعفان» تعریف شد.

 

وی ادامه داد: بر این اساس شعار محوری فعالیت های رسانه ای این ایام نیز با جمع بندی نظر اعضای قرارگاه به عنوان «یا معین الضعفا(ع)» تعیین شد تا همگان با تأسی به سیره حضرت رضا(ع) در زمینه رسیدگی به محرومان و مستضعفان، به این عرصه ورود پیدا کنند.

 

مدیر کل روابط عمومی و امور رسانه آستان قدس رضوی هم چنین از تشکیل هشت کارگروه ذیل این قرارگاه رسانه ای خبر داد و اظهار کرد: کارگروه های فضای مجازی و رسانه های نوین، مطبوعات و خبرگزاری ها، شبکه های ملی و استانی، شبکه های فراملی، تولید و فنی، پشتیبانی و هماهنگی، انتشارات و تبلیغات محیطی و محتوا، نظارت و ارزیابی به صورت جداگانه با حضور فعالان رسانه ای تشکیل شده است و در عرصه های مختلف امور را پیگیری می کنند.

 

وی بر ضرورت پوشش رسانه ای ویژه برای چهاربرنامه محوری دهه کرامت تاکید و عنوان کرد: طرح خدمتگزاران رضوی که در پی تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص خدمت به محرومان و مستضعفان با همکاری آستان قدس رضوی و سازمان بسیج سازندگی برنامه ریزی شده، یکی از این برنامه هاست.

 

انعقاد تفاهم نامه میان عتبات عالیات

توکلی زاده به سابقه بیش از 12 ساله طرح زیر سایه خورشید اشاره و اظهار کرد: این طرح امسال با رویکرد خدمت رسانی به محرومان و مستضعفان در داخل کشور و 9 کشور خارجی برگزار خواهد شد و از نظر محتوایی تفاوت هایی با سال های گذشته دارد.

 

وی هم چنین از انعقاد تفاهم نامه میان عتبات عالیات در ایام دهه کرامت خبر داد و گفت: این تفاهم نامه که با پیگیری آستان قدس رضوی پیش­بینی شده است، در حرم مطهر حضرت رضا(ع) و با حضور تولیت اعتاب مقدسه میان عتبات عالیات ایران، عراق و سوریه منعقد می­شود و فصل جدیدی در زمینه دیپلماسی زیارت، گسترش ارتباطات اعتاب مقدسه، شکل دهی امت واحده اسلامی  می­ گشاید.

 

جشن روز مقاومت همزمان با میلاد امام رضا

توکلی زاده همزمانی شب میلاد حضرت رضا(ع) با سالروز پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه و روز مقاومت را فرصتی بسیار ارزشمند خواند و تصریح کرد: به این مناسبت جشن بزرگ روز مقاومت در صحن جامع رضوی و با حضور نمایندگان ملیت های مختلف برگزار خواهد شد و امیدواریم با پوشش رسانه ای گسترده بازتاب قابل توجهی را در سطح بین المللی برجای گذارد.

لازم به ذکر است؛ اولین جلسه ستاد اجرایی قرارگاه رسانه ای امام رضا(ع) و کارگروه های تخصصی آن با حضور نخبگان و فعالان رسانه ای سراسر کشور در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد./1308/102/ب3

 

ارسال نظرات