۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۴۳۹۶۲۴
دادستان عمومی و انقلاب مشهد:

منشأ بسیاری از جرایم و اختلافات خانوادگی عدم رعایت عفاف و حجاب است

دادستان عمومی و انقلاب مشهد با تاکید بر اینکه تمامی مسئولان باید به امر قانون عمل کنند افزود: منشأ بسیاری از جرایم و اختلافات خانوادگی عدم رعایت عفاف و حجاب است.
غلامعلی صادقی دادستان عمومی و انقلاب مشهد

به گزارش سرویس پیشخوان  خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، غلامعلی صادقی دادستان عمومی و انقلاب مشهد که در جلسه شورای دستگاه های نظارتی استان خراسان رضوی و در محل دیوان محاسبات استان سخن می گفت با اشاره به لزوم پایبندی تمامی آحاد جامعه به موازین قانونی و شرعی گفت: شورای دستگاه های نظارتی اقدامات مسئولان و دستگاه ها در زمینه عفاف و حجاب را رصد و ارزیابی کرده و بر این اساس اقدامات قانونی لازم را معمول خواهد داشت.

 

 وی با اشاره به ظرفیت موجود در قانون در این زمینه افزود: ظرفیت های بسیار خوبی در زمینه عفاف و حجاب در قانون وجود دارد و باید با بهره گیری از تمامی این ظرفیت ها در راستای سالم سازی جامعه گام برداشته و مروج الگوی بی نظیر شیعه بویژه در حوزه فرهنگ عفاف و حجاب باشیم.

 

 صادقی با اشاره به برنامه ریزی دشمنان با هدف ضربه زدن به ملت عزیزمان ادامه داد: دشمن با حداکثر توان و سرمایه گذاری عظیم در حوزه جنگ اعتقادی و شبیخون فرهنگی علیه مردم ما بویژه جوانان وارد شده و نباید در این زمینه در آینده غفلت کنیم.

 

وی اظهار داشت: دستگاه های متولی در زمینه مسائل فرهنگی باید با مظاهر علنی فساد طبق قانون برخورد کنند و در این زمینه برای دستگاه ها وظایف مختلفی مشخص شده و برآنیم با مسئولانی که در این زمینه به وظایف قانونی خود عمل نکردند برخورد صورت گیرد.

 

دادستان عمومی و انقلاب مشهد ادامه داد: براساس مستندات موجود منشأ بسیاری از جرایم و اختلافات خانوادگی که به طلاق منجر می شود عدم پایبندی به موازین شرعی و اخلاقی و عدم رعایت عفاف و حجاب است.

 

صادقی خاطر نشان کرد: باید به مسائل مربوط به سبک زندگی ایرانی - اسلامی که توسط مقام معظم رهبری مطرح شد توجه کنیم و آحاد جامعه بویژه مسئولان و سازمانهای متولی باید تلاش مضاعفی در زمینه رشد فضائل اخلاقی در مناسبات فردی و اجتماعی داشته باشند.

 

وی افزود: اقدامات مجموعه قضایی در حوزه های مختلف از جمله در زمینه مسائل اجتماعی و عفاف و حجاب در دو حوزه پیشگیری و برخورد ساماندهی شده و به عقیده ما کوتاهی های صورت گرفته توسط مسئولان و نهادی های ذیربط باید به سرعت جبران شود و این مهم خواسته بحق مردم شریف و مؤمن وخاندان معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان است./836/د102/ل

ارسال نظرات