۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۸
کد خبر: ۴۳۹۶۷۱
آیت الله کعبی مطرح کرد؛

تفرقه بین امت اسلام هدف اصلی فیلم« یوم العذاب»

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تفرقه بین امت اسلام را هدف و فلسفه اصلی ساخت فیلم یوم العذاب دانست و از فتوای حرمت کمک به ساخت این فیلم از سوی مراجع تقلید خبر داد.
دیدار جمعی از بانوان لبنانی با آیت الله کعبی    تفرقه بین امت اسلام هدف اصلی فیلم« یوم العذاب»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در دیدار با جمعی از زنان استاد، مسؤول و دانش‎پژوه مدرسه قرآنی شیعیان لبنانی الاصل در کشور کنگو که در محل جامعه مدرسین برگزار شد، به وظایف زنان در جامعه اشاره کرد و گفت: مقاومت تربیت در برابر تهاجم فرهنگی برای حفظ هویت و ذات یکی از پنج وظیفه اساسی زنان مسلمان در جامعه است. زنان در مساله مقاومت تربیتی باید مراقب خود و فرهنگ خانواده باشند.

 

وی حفظ هویت و فرهنگ در برابر تهاجم‎های فرهنگی را واجب شرعی دانست و افزود: زنان ما نباید از اینکه مسلمان هستند و باید عفاف و حجاب خود را در جامعه حفظ کنند خجالت بکشند و از مبادی اسلامی و دینی خود عقب نشینی کنند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه 11 سوره تحریم تصریح کرد: با وجود اینکه آسیه در وسط فرهنگ ظالم، الحادی، کافر، تجمل‎گرا و رفاه طلب همسرش فرعون زندگی می‎کرد ارتباط معنوی خود با خدایش را تقویت کرد به طوری که از خداوند متعال نجات از فرعون، عاملان و قوم ظالمش را مسالت کرد و خواستار تقرب الهی شد.

 

وی ادامه داد: زن فرعون به سبب مقاومت تربیتی توانست به مقام‎های معنوی بسیار بالایی دست پیدا کند به طوری که قرآن کریم آن را برای زنان و مردان اسوه می‎داند. هر شخصی که در زمینه مقاومت تربیتی کم بیاورد و عقب نشینی کند به سربازی از سربازان شیطان تبدیل می‎شود.

 

اسلام به سبک داعش محکوم به شکست شد

آیت الله کعبی دومین وظیفه زنان مسلمان را جهاد تربیتی در ساخت انسان معتدل خواند و اظهار داشت: جهاد تربیتی به معنای آموزش به دیگران و دعوت به سمت خداوند است.

 

وی دعوت به سمت خداوند به شیوه تروریسم که همراه با قلع و قمع مردم است را به شدت محکوم کرد و بیان داشت: اولین قدم در جهاد تربیتی شناخت اسلام صحیح و سپس دعوت با بصیرت به سمت خداوند است. اگر ما بخواهیم با تکبر و غرور اسلام را تبلیغ و معرفی کنیم به طور قطع همه مردم از اسلام فرار خواهند کرد بر این اساس باید با رفتار خوب اسلام را گسترش دهیم.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به احادیث به بیان تفاوت‎های اسلام و مسیحت پرداخت و گفت: اسلام با رُهبانیت و ترک دنیا مخالف است لذا مشاهده می‌کنیم که معصومان (ع) اوقات هر شخصی را به چهار قسمت عبادت، کار، معاشرت با دیگران و استفاده از لذت‎های حلال تقسیم کرده‎اند.

 

انسان های سست عنصر جایگاهی در اسلام ندارند

وی ساخت انسان‎های قوی و با قدرت را سومین وظیفه زنان مسلمان بر شمرد و افزود: اسلام افراد قوی در زمینه‎هایی مانند اقتصادی، نظامی، ایمانی، اخلاقی و اجتماعی می‎خواهد. انسان‎های ضعیف جایگاهی در دین حضرت محمد (ص) ندارند و امام صادق (ع) در حدیثی می فرماید که خداوند انسان ضعیف را دوست ندارد زیرا امر به معروف و نهی از منکر را رها ساخته است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یکی دیگر از وظایف زنان مسلمان را حضور در جامعه برای ساخت قدرت اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: زنان ضمن حفظ هویت اسلامی خود، باید ساخت حیات طیبه را هدف حضور خود در جامعه قرار دهند.

 

وی بازسازی امت اسلامی را پنجمین وظیفه زنان مسلمان خواند و اظهار داشت: امت اسلامی باید سالم، مومن و قوی باشد و اولین راه برای رسیدن به این اهداف حفظ وحدت جامعه اسلامی است.

 

عضو خبرگان رهبری تفرقه و طائفه‎گرایی را مضر بازسازی امت اسلامی برشمرد و تصریح کرد: اگر شیعیان و اهل تسنن بخواهند باهم درگیر شوند چیزی به نام اسلام باقی نخواهند ماند. باید از هر اقدامی که وحدت شیعه و سنی را دچار خدشه می کند، اجتناب کرد.

 

فلسفه فیلم «عذابات فاطمه الزهراء» تفرقه میان امت اسلام است

وی در بخش دیگر سخنان خود به انتقاد شدید از اقدام افرادی مانند یاسر الحبیب پرداخت و بیان داشت: الحبیب با هدف ایجاد تفرقه و نزاع میان شیعه و سنی با جمع آوری کمک‎های مردمی، شرکت هالیوود و حمایت کشورهای مانند انگلیس درپی ساخت فیلمی به نام «عذابات فاطمه الزهراء» است.

 

آیت الله کعبی ادامه داد: مراجع در نجف و قم مانند حضرت آیات الله مکارم شیرازی و صافی و دیگران با صدور پیام و فتواهایی به علت اینکه این فیلم موجب فتنه طائفه ای می شود ساخت و هرنوع کمک به آن را محکوم و حرام اعلام کرده‎اند.

 

وی دومین راه برای بازسازی امت اسلامی را شناخت رهبر دانست و گفت: جامعه اسلامی بدون رهبر گم خواهد شد و خوشبختانه دولت اسلامی با رهبریت امام خمینی (ره) و امام خامنه‎ای در جهان وجود دارد و ما وظیفه داریم که ضمن شناخت این رهبران قدرتمند از آن پیروی کنیم.

 

پیروی از ولایت فقیه رمز موفقیت حزب الله لبنان است

عضو جامعه مدرسین به اقدامات حزب الله لبنان در مبارزه با رژیم اشغالگر صهیونیستی و تروریسم اشاره کرد و ادامه داد: ایمان، تقوا، مقاومت، جهاد در راه خدا و پیروی از رهبری رمز قدرت حزب الله لبنان در جهان است. پیروی از رهبر صحیح موجب عزت و کرامت انسان می‎شود.

 

وی حمایت از مقاومت اسلامی که در راس آن حزب الله لبنان قرار دارد و مبارزه با آمریکا، رژیم صهیونیستی و تروریسم را سومین راه بازسازی امت اسلامی برشمرد و بیان داشت: امروزه سربازان شیطان و در راس آنان عربستان، ترکیه، فرانسه و انگلیس در حال حمایت از تروریسم و مبارزه با مقاومت هستند.

 

آیت الله کعبی دفاع از مقاومت را اقدامی مقدس دانست و ادامه داد: مقاومت اسلامی در آن واحد با کفار و منافقین در حال جنگ هستند بر همین اساس دو ثواب نصیب آنان می‎شود. هر آنچه که ما داریم به برکت مقاومت اسلامی و دفاع شجاعانه شهیدان است./994/ب931/ج

ارسال نظرات