۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۴۳۹۷۷۱
امام جمعه موقت اهواز خواستار شد؛

حمایت مردم و مسؤولان از شیعیان کشمیر

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه در برابر وقایع شیعیان و مظلومان کشمیر بی تفاوت نیستیم، گفت: ان شاء الله در این باره حمایت‌­های متناسب مردم و مسؤولان را شاهد خواهیم بود.
حجت الاسلام والمسلمين سيد ابوالحسن حسن زاده ، امام جمعه موقت اهواز

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز و مسؤول بعثه مقام معظم رهبری، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به کشته شدن بیش از 50 نفر از مسلمانان کشمیر گفت: این رویدادها از وقایع تلخ و دردهای کهنه مسلمانان به ویژه شیعیان کشمیر است که متأسفانه سال­ها متمادی با آن مواجه هستند.

 

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اختلاف هند و پاکستان درباره این منطقه به عنوان یکی از نقاط پر اختلاف مرزی خاطرنشان کرد: این اختلاف­ مرزی مسلمانان و شیعیان کشمیر را آزار می دهد و علی رغم اینکه اکنون این منطقه تحت سلطه هندوستان قرار دارد باز هم حقوق ساکنان آن رعایت نمی شود.

 

مسؤول بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به سیاست­‌های غلط و جاه­ طلبانه و شکست‌­های متعدد عربستان سعودی در مناطق شیعیان افزود: با توجه به سیاست­های کلی آل سعود متأسفانه برای تلافی این شکست­ها رو به سایر مناطق شیعی آورده­ است.

 

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده تصریح کرد: ان شاء الله با احساس مسؤولیت مسلمانان و نیز سازمان­های بین المللی که چندان انتظاری از آنها نداریم شاهد تغییر وضعیتی برای مسلمانان و شیعیان کشمیر باشیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود حمایت از مسلمانان و شیعیان در همه جهان را از دستگاه دیپلماسی خواستار و ابراز داشت: تماس با مسؤولان هندوستان، پاکستان و سازمان­های بین المللی را انجام دهند و راه حل­ و اشراف کامل دستگاه دیپلماسی را با احساس مسؤولیت خواستاریم.

 

امام جمعه موقت اهواز در پایان با اشاره به عدم بی تفاوتی در برابر وقایع شیعیان و مظلومان اظهار داشت: حمایت­های متناسب را در این زمینه خواستاریم که ان شاء الله مردم و مسؤولان انجام خواهند داد./9456/302/ب3

ارسال نظرات