۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۴۳۹۷۹۴
قاضی پور:

ضعف دستگاه دیپلماسی مزدوران منطقه را گستاخ کرده است

نماینده مردم ارومیه در مجلس کومت بحرین را دست نشانده انگلیس و عربستان خواند و گفت: ضعف نشان دادن وزارت خارجه ایران در مورد مسائل منطقه به ویژه عملکرد حکام آل سعود و بحرین را یکی از مهم‌ترین علل افزایش فشار و تجاوز به شیعیان است.
نادر قاضی پور

نادر قاضی‎پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت ‎و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، ضمن محکوم کردن صدور حکم محاکمه شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین  اظهار داشت: سال 1354 محمد رضا شاه خائن بحرین را به انگلیس فروخت و بخشی از تنگه هرمز که مرز خاکی بین ایران و عربستان بود، از کشور جدا شد.

 

وی حکومت بحرین را دست نشانده انگلیس و عربستان خواند و افزود: نیروهای عربستانی به راحتی وارد این کشور شده، مردم آن را قتل عام کرده و از بحرین خارج می‎شوند، چون پارلمان بحرین را افرادی سعودی الاصل تشکیل می‎دهد که زیر سلطه استکبار عمل می‎کنند.

 

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ضعف نشان دادن وزارت خارجه ایران در مورد مسائل منطقه به ویژه عملکرد حکام آل سعود و بحرین را یکی از مهم‌ترین علل افزایش فشار و تجاوز به شیعیان دانست و گفت: اینکه یک کشور بسیار کوچک و جدا شده از ایران مانند بحرین علیه جمهوری اسلامی حرف می‎زند بی آنکه وزارت خارجه عکس‌العملی نشان دهد، مطلوب ملت عزتمند ما نیست.

 

وی به کشتار بی‌رحمانه شیعیان کشمیر اشاره و اضافه کرد: تنها نماینده ‎ای که در صحن علنی مجلس این جنایات را محکوم کرد و در این مورد تذکر داد من بودم، اما متاسفانه دیگر نمایندگان و دولتمردان سکوتی خارج از انتظار ملت غیور ایران کرده‌اند.

 

قاضی‌پور به حوادث تروریستی در فرانسه اشاره کرد و افزود: در آن سر دنیا وقتی چند نفر انسان لاابالی دست به اقدام جنایتکارانه می‎زنند، دولت فعلی و عده‎ای که نام خود را روشنفکر گذاشته‌اند، این اقدامات را محکوم کرده و با آنان ابراز همدردی می‌کنند در حالی که همدردی نسبت به برادران مظلوم دینی خود سزاوارتر است.

 

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: انتظار داریم همانطور که سردار سلیمانی به دولت بحرین هشدار داد وزارت خارجه نیز عکس‎العملی در شان ملت ایران نشان دهد تا اقدامات خبیث آل بحرین که خط گرفته از جنایت‎های اسرائیل در سرزمین‎های غصب شده است، پایان یابد./936/ت302/ج1

ارسال نظرات