۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۴۳۹۷۹۷
آیت الله حائري شیرازی:

متولیان ناپاک امنیت کعبه را از بین برده‌اند

آیت الله حائري شیرازي هدف کشتار اطراف کعبه را ناامن کردن آن دانست و گفت: طاهر بودن متولی و مدیریت کعبه از این حیث اهمیت دارد که مرکز اصلاح، احیا و بیداری انسان ها باشد اما متأسفانه با مدیریت ناپاکان امروز بدتر از دوره قبل اسلام و عصر جاهلیت شده است.
 آیت الله محی الدین حائری شیرازی  آیت الله محی الدین حائری شیرازی در حرم رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد،  آیت الله محی الدین حائری شیرازی، ظهر امروز با تبیین «اخلاق خانواده از منظر قرآن و حدیث» در رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی، اظهار کرد: تربیت درست و صحیح از قلب آدمی شروع می شود، نخستین قدم در تربیت پاک نگه داشتن دل است، در خانواده پدر و مادر باید دل های خود را پاک و طاهر نگه دارند تا بتوانند فرزندانی صالح تربیت کنند.

 

وی با بیان این که خداوند در دل پاک تجلی پیدا می کند، تصریح کرد: اگر دل آدمی پاک و طاهر شود ذرات وجودی او را اصلاح می کند، جوارح و جوانح آدمی از چشم، گوش، دست، پا، زبان تا افکار و اذهان او را اصلاح، آباد و سازماندهی می کند.

 

ضرورت پاک بودن متولیان کعبه

استاد درس اخلاق حوزه علمیه قم عنوان کرد: کعبه همچون آهن ربایی است که براده آهن های پراکنده را یک جا جمع می کند و به آن ها شکل می دهد، به شرطی که کعبه طاهر باشد، همه را دور خود جمع می کند اما اگر آلوده شد این خاصیتش را از دست می دهد.

 

آیت الله حائري شیرازي خاطرنشان کرد: اگر کعبه به دست ابراهیم و اسماعیل باشد، پاک و عاری از هر گونه فساد است، اهل عالم را به راه خدا، خیر و سعادت می رساند و  مردم را مقابل ظلم، بی عدالتی، فساد و انحرافات اخلاقی به پا می دارد.

 

وی افزود: اگر کعبه به دست ضد ابراهیم افتاد، انسان بیدار را می برد خواب می آورد، پاک را می برد ناپاک بر می گرداند، آگاه را می برد غافل برمی گرداند زیرا مدیریتش به دست ناپاک است.

 

آيت‌الله حایری شیرازی تأکید کرد: از این جهت طاهر بودن متولی و مدیریت کعبه اهمیت دارد تا مرکز اصلاح، احیا و بیداری انسان ها باشد.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه بیان کرد: خداوند کعبه را حرم و خانه امن خود قرار داده است به طوری که همه افراد در آن جا امنیت دارند و ذی الحجه هم از این جهت ماه حرام است تا در آن جنگ و خونریزی نباشد.

 

وی علت و هدف کشتار اطراف کعبه را ناامن کردن دانست و افزود: امروز بدتر از دوره قبل اسلام و عصر جاهلیت شده است که کعبه به جای این که محل سازندگی و آبادی دل ها باشد، امنیت ندارد.

 

آیت الله حائري شیرازي ابراز کرد: آسمان و زمین گنجایش و ظرفیت وجود خدا را ندارند از این رو خداوند فرمود دل مؤمن خانه من است و دل بنده مؤمن در وجود او حکم کعبه را دارد و چنانچه حضرت ابراهیم و اسماعیل متولیان کعبه بودند، ما را جانشین آن ها برای قلب و دل هایمان قرار داد./202/1308/ب1

ارسال نظرات