۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۴۳۹۸۴۵
امام جمعه راین:

فرهنگ سکولار تهدیدی برای حوزه های علمیه است

امام جمعه راین با اشاره به این که فرهنگ سکولار تهدیدی برای حوزه های علمیه محسوب می شود، گفت: استکبار ستیزی باید در جسم و روح طلاب نهادینه شود.
امام جمعه راین

حجت الاسلام حمید اسماعیل پور امام جمعه راین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، پیرامون روحیه انقلابی در حوزه های علمیه، گفت: هنر انقلابی را همه انسان ها در زندگی خود جاری کنند تا بتوانند عزت را در خانواده خود حفظ کنند.

 

وی افزود: عنصر اصلی همه انسان ها این است که همگام با اهداف انقلاب باشند و افراد افزون بر این که باید اهداف انقلاب را بشناسند باید به این اهداف هم عمل کنند.

 

حجت الاسلام اسماعیل پور با توجه به این که استکبار ستیزی از اهداف انقلاب بوده، اظهار داشت: استکبار ستیزی و این که کشور نباید زیر بار ظلم باشد از اهداف دیگر انقلاب هستند که همه  مردم و به ویژه مسؤولان نظام برای این که کشور خوبی را برای خود داشته باشیم باید این اهداف را عملی کنیم.

 

وی ابراز داشت: کسی که از اهداف انقلاب فاصله بگیرد دیگر به این فرد نمی توان گفت که او یک فرد انقلابی است و همه مردم بدانند که اگر در فردی روحیه انقلابی نباشد، به کشور ضربه زده است.

 

امام جمعه راین با اشاره به این که ساختار حوزه های علمیه باید با روحیه انقلابی ساخته شده باشد، خاطرنشان کرد: طلاب زمانی روحیه انقلابی دارند که تفکر امام خمینی(ره) را در خود نهادینه کنند و بتوانند طبق این تفکر زندگی کنند.

 

وی بیان داشت: اگر کشور ایران توانسته به این مقام برسد، فقط به خاطر رهبری امام خمینی و مقام معظم رهبری است زیرا تفکر آنان سبب شده که کشور در بین کشورهای جهان با عزت زندگی کند.

 

حجت الاسلام اسماعیل پور با بیان این که تفکر امام می تواند از یک طلبه به عنوان فرد انقلابی معرفی کند، اظهار داشت: این که مقام معظم رهبری می گوید حوزه های علمیه باید انقلابی باشد به این سبب بوده که طلاب نباید فکر کنند که دین از سیاست جدا است.

 

وی با اشاره به این که فرهنگ سکولار تهدیدی برای حوزه های علمیه محسوب می شود، ابراز داشت: استکبار ستیزی باید در جسم و روح طلاب نهادینه شود زیرا انسان همان طور که باید اهل بیت را دوست داشته باشد باید از دشمنان آن ها هم بیزاری بجوید.

 

امام جمعه راین ابراز داشت: مدیران حوزه علمیه اول باید خودشان روحیه انقلابی داشته باشند تا طلاب هم انقلابی باشند.

 

حجت الاسلام اسماعیل پور ادامه داد: انقلابی بودن حوزه به این معنا نیست که انسان دیگر درس نخواند بلکه درس خواندن زیاد با روحیه انقلابی از انسان یک طلبه انقلابی می سازد.

 

وی در پایان گفت: مدیران و اساتید حوزه های علمیه از انقلابی بودن حوزه های علمیه فاصله نگیرند زیرا اگر استادی انقلابی نباشد، به طلاب هم ضرر وارد می شود./302/9707/ب1

ارسال نظرات