۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸
کد خبر: ۴۳۹۸۵۳

تشریح فعالیت‌های شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه پارسال در مجموع 791 برنامه محوری دینی و مذهبی در استان خراسان شمالی برگزار شد، گفت: تمامی این برنامه‌ها با مشارکت و همت مردم استان برگزار شد و دستگاه‌های دولتی و نهادهای حکومتی در برگزاری آن‌ها غالباً نقش هدایتی و نظارتی داشتند.
حجت الاسلام محمدعلی سالاری- رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) با هدف برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی این حوزه تشکیل شده و در این سال‌ها نیز عملکرد درخشانی داشته است.

 

وی با بیان اینکه وظیفه مهم این شورا مدیریت، سیاست‌گذاری و هماهنگی برنامه‌های تبلیغی و دینی و مذهبی است، اضافه کرد: باید تلاش شود برنامه‌ها و وظایف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بدون موازی کاری انجام شود.

 

حجت‌الاسلام سالاری با بیان اینکه یکی از اهداف مهم تشکیل این شورا مشارکت بیشتر مردم در برنامه‌های مختلف مذهبی و انقلابی بود، تصریح کرد: برای تحقق بیش از پیش این هدف باید هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مختلف در برگزاری مناسبت‌ها و برنامه‌ها افزایش یابد.

 

وی با تأکید بر همدلی، همراهی و هم‌زبانی بیشتر در این راستا، خاطرنشان کرد: افزون بر همدلی و هم‌زبانی، در همه امور سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و غیره هماهنگی متولیان و دستگاه‌های مسؤول نیز ضروری و لازمه موفقیت کار است.

 

حجت‌الاسلام سالاری با بیان اینکه در حوزه تبلیغات اسلامی این همدلی و همکاری و هماهنگی بیش از سایر بخش‌ها لازم است، افزود: این موضوع به‌اندازه‌ای اهمیت دارد که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سال 59 با توجه به برخی از ناهماهنگی‌ها در برنامه‌های انقلابی و مذهبی به فرمان امام راحل تشکیل شد.

 

وی با اشاره به اینکه هماهنگی و مدیریت راهپیمایی 22 بهمن، روز قدس، روز دانش‌آموز و دیگر مناسب‌های ملی و دینی ازجمله وظایف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است، تصریح کرد: افزایش شمار شرکت‌کنندگان در این مراسم‌ها در سال‌های اخیر نشان‌دهنده اثرگذاری فعالیت‌های این شورا برای هماهنگی و هم‌افزایی نیروهای مختلف فعال در حوزه برگزاری مناسبت‌های ملی و مذهبی است.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های این نهاد در استان، اظهار کرد: بر اساس آماربرداری انجام شده در طول سال از جمعیت 930 هزارنفری خراسان شمالی، بیش از 500 هزار نفر در برنامه‌های مذهبی، انقلابی و ملی شرکت می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام سالاری اضافه کرد: بر این اساس حدود 60 درصد از مردم استان خراسان شمالی در طول سال در برنامه‌ها و مناسبت‌های مذهبی و ملی و انقلابی شرکت دارند که این میزان چشمگیر و ستودنی است.

 

وی با اشاره به اینکه پارسال در مجموع 791 برنامه محوری دینی و مذهبی در استان خراسان شمالی برگزار شد، خاطرنشان کرد: تمامی این برنامه‌ها با مشارکت و همت مردم استان برگزار شد و دستگاه‌های دولتی و نهادهای حکومتی در برگزاری آن‌ها غالباً نقش هدایتی و نظارتی داشتند.

 

گفتنی است، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با هدف سیاست‌گذاری، مدیریت، هماهنگی و برگزاری مراسم‌های ملی و انقلابی در دوازدهم مردادماه سال 1359 با موافقت و نظر امام خمینی (ره)، تأسیس شد./302/9314/ب1

ارسال نظرات