۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۴۳۹۸۶۰
نماینده مجلس:

رفع مشکلات مردم از اولویت‌های مسؤولان باشد

آقاپور با بیان اینکه مردم صاحبان اصلی انقلاب و ولی‌نعمتان ما هستند، گفت: رفع مشکلات مردم و رسیدگی به آن‌ها از اولویت‌های مسؤولان باید باشد و مردم نباید در مشکلات تنها باشند.
آقاپور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، معصومه آقا پور علیشاهی نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، امروز در نشست شورای اداری بخش تسوج از پیگیری مجدانه مسائل و مشکلات بخش تسوج از طرف مردم، معتمدین و مسؤولان قدردانی کرد و گفت: خدمت به مردم یک اصل و اساس  است.

 

وی با بیان اینکه مردم صاحبان اصلی انقلاب و ولی‌نعمتان ما هستند، ابراز داشت: مسائل و مشکلات منطقه رصد و اولویت‌بندی شده و مجدانه و با اولویت درصدد رفع این مشکلات هستیم، رفع مشکلات مردم و رسیدگی به آن‌ها از اولویت‌های مسؤولان باید باشد و مردم نباید در مشکلات تنها باشند.

 

نماینده شبستر با تأکید بر اینکه باید زمینه رضایتمندی مردم فراهم شود، افزود: رضایتمندی مردم خواسته همه مسؤولان، دولتمردان و مقامات نظام مقدس جمهوری اسلامی است و مدیران دستگاه‌های دولتی باید با رسیدگی به مشکلات و رفع آن‌ها زمینه رضایتمندی مردم را فراهم کنند.

 

وی با اشاره به اقدامات انجام‌یافته جهت تسریع در احداث بزرگ‌راه شبستر، تسوج و سلماس، گفت: متأسفانه در سال ۹۴ علی‌رغم اختصاص ۴۰ میلیارد ریال به این پروژه تنها ده میلیارد ریال آن محقق شد و با تلاش و پیگیری‌های انجام‌یافته برای سال ۹۵ چهل میلیارد بودجه اختصاص و نهایی شده است.

 

آقا پور با اشاره به وجود ظرفیت و پتانسیل  بسیار بالای تسوج در حوزه بهداشت و درمان، خاطرنشان کرد: تربیت ۳۶۰ پزشک متخصص  از این دیار خود یک رکورد و ظرفیت بشمار می‌آید که در تلاش هستیم زمینه حضور و استفاده از این پتانسیل را در این بخش هموارسازیم.

 

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه شهرستان شبستر مهد صنعت و تولیدات صنعتی است، ابراز داشت: افتخار داریم که شبستر توانسته است با تولید کالاهایی با مرغوبیت و کیفیت بالا در رسیدن به اقتصاد مقاومتی نقش ایفا کند و در عرصه اقتصاد مقاومتی که از مسائل مهم امروز کشور است نقش اساسی داشته باشد.

 

وی بابیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی مسأله ای اساسی است، ابراز داشت: شهرستان شبستر و عرصه صنعتی آن با تولید محصولات باکیفیت و مرغوب در تحقق اقتصاد مقاومتی پیش‌قدم و نقشی اساسی ایفا می‌کند و تلاش دارد با این روند در تولید محصولات داخلی باکیفیت قوی‌تر عمل کند.

 

سعید کاشانی، فرماندار شبستر در این نشست در توضیح روند مهاجرت از شهرستان، کمبود درآمد را عامل اصلی مهاجرت  نام برد و اظهار داشت: متأسفانه به‌رغم برخورداری از رتبه اولی در حجم واحدهای تولیدی، رتبه سومی استان در تعداد پروانه‌های صادره و رتبه اول در تنوع تولید در استان شاهد افزایش مهاجرت از شهرستان شبستر هستیم.

 

وی بابیان اینکه اقتصاد مقاومتی حلال بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور و شهرستان‌ها است و با پیگیری این طرح کشور به رونق دست خواهد یافت، خاطرنشان کرد: که امیدواریم با اجرای برنامه‌های قرارگاه فرماندهی اقتصاد مقاومتی و رونق تولید و کسب کار روند رو به رشد این معضل اجتماعی را کند کنیم.

 

فرماندار شبستر با بیان اینکه برجام و رفع تحریم‌ها فرصت‌هایی را ایجاد کرد، افزود: پس از اجرایی شدن برجام و رفع تحریم‌ها فرصتی فراهم‌شده است تا از طریق گسترش ارتباطات بین‌المللی، فناوری‌های جدید و پیشرفته به کشور منتقل و بخش ساخت و تولید داخلی تقویت شود.

 

وی با تأکید بر تلاش مدیران و دستگاه‌های ذی‌ربط در نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری در شهرستان، ابراز کرد: دستگاه‌ها در قالب هسته‌های کلیدی سند تدبیر توسعه شهرستان موانع تولید و سرمایه‌گذاری را برطرف و درراه اندازی واحدهای راکد و نیمه‌کاره تلاش می کنند.

 

کاشانی با اشاره به عملکرد بهداشت و درمان در بخش تسوج، یادآور شد: اقدامات انجام‌یافته از سوی شبکه بهداشت و درمان استان و استقبال خیرین بخش تسوج در رفع نواقص و خرید تجهیزات موردنیاز مرکز بهداشتی و درمانی شهر تسوج ستودنی است، به‌طوری‌که در سال ۱۳۹۴ مبلغ ۴۲ میلیارد ریال در حوزه بهداشت و درمان شهرستان از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان هزینه شده که خود این رقم یک رکورد محسوب می‌شود./203/854/ب1

ارسال نظرات