۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۴۳۹۹۰۵
حجت الاسلام نجفي روحاني:

ورود به كِشتي فرهنگي امام حسين راه نجات جوانان است

نماينده بِعثه مقام معظم رهبري در عراق تنها راه نجات جوانان در درياي پرتلاطم زندگي را وارد شدن در كشتي فكري و فرهنگي امام حسين (ع) عنوان کرد.
امام حسین

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پايگاه اطلاع رساني حج، جمعي از دانشجويان و اساتيد دانشگاه هاي استان مازندران با حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني نماينده بِعثه مقام معظم رهبري در عراق ديدار كردند.

 

حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني در اين ديدار با اشاره به مقام والاي امام حسين (ع) و اجر و پاداش زيارت آن حضرت، نجات بشريت را در تمسك به قرآن و اهل بيت (ع) دانست.

 

وي افزود: امام حسين (ع) چراغ هدايت براي همگان و كشتي نجات براي كساني است كه در آن وارد شوند؛ همچنان كه قرآن كريم كتاب هدايت براي همه بشريت است اما كساني كه از آن بهره مي برند تنها متقين هستند.

 

دراين ديدار كه حجت الاسلام بهجتي، نماينده بِعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلانيز حضور داشت حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني با بيان اينكه خداوند رحمان و رحيم است، گفت: سفره رحمت رحمان او عموميت و گسترده براي همه بشريت است اما سفره رحمت رحيمي او خاص مومنين است.

 

وي از دانشجويان خواست قرآن را كتاب زندگي خود قرار داده و با استفاده از نور حسيني در درياي مواج اين جهان پرتلاطم براي نجات خود در كشتي فكري و انديشه امام حسين (ع) سوار شوند تا نجات يابند.

 

نماينده بِعثه مقام معظم رهبري در عراق فرهنگ مكتب امام حسين (عليه السلام) را فرهنگ آزادگي، ظلم ستيزي و خدامحوري خواند و افزود: جريان كربلا و واقعه عاشورا به طور جامع و كامل به گونه اي مهندسي شده كه به پيروان آن عزت، اقتدار و حريت مي بخشد.

 

حجت الاسلام نجفي روحاني گفت: امروز كه استكبار جهاني با همه قوا به جنگ با اسلام و مسلمانان برخاسته است، بايد با تاسي از فرهنگ امام حسين (ع) در همه سنگرها در برابر دشمنان ايستادگي كنيم.

 

وي از دانشگاهيان خواست در سنگر علم و انديشه با زبان و قلم خود چهره استكبار جهاني را براي مسلمانان معرفي كنند و توطئه ها و ترفندهاي پيچيده آنها را برملا سازند.

 

نماينده بِعثه مقام معظم رهبري در عراق سفر زيارتي كربلا را فرصت و سرمايه بزرگ براي زندگي با عزت و پايدار و سعادت آفرين عنوان كرد و گفت: همان گونه كه حضرت آدم با تمسك و توسل به انوار 5 تن آل عبا توانست ترك اولاي خود را جبران كند، ما نيز بايد با توسل به اهل بيت (ع) و الگوپذيري از آنها زندگي هدفمند و با معنا را براي خود ترسيم كنيم.

 

وي در پايان از تلاش هاي ستاد عمره دانشگاهيان قدرداني كرد.

 

بنابراين گزارش رضا همداني، نماينده ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان در عراق نيز در اين ديدار با اشاره به ثبت نام 92 هزار دانشجو در دوره پانزدهم سفرهاي عتبات دانشجويي گفت: اين دوره رشد قابل توجهي در تعداد افراد ثبت نامي صورت گرفت.

 

در اين ديدار حجت الاسلام شيرمحمدي، مسئول فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري نيز از دانشجويان بعنوان سفيراني براي انتقال پيام عاشورا نام برد وگفت:بايد بعد از آنكه ازكربلا خارج مي شويد، تفاوت عمده اي با قبل از ورود به عتبات پيدا كرده باشيد؛ شما با فرهنگ امام حسين (ع) درس مي خوانيد و معنويت را فرا مي گيريد./1330/د102/ی

ارسال نظرات