۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۴۳۹۹۶۵
حجت الاسلام والمسلمین غرويان:

جنبش هاي نرم افزاري از مطالبات رهبر معظم انقلاب است

عضو شوراي عالي آزاد انديشي ديني دانشگاه آزاد اسلامي گفت: جنبش هاي نرم افزاري و كرسي هاي نظريه پردازي از مطالبات رهبر معظم انقلاب است.
حجت الاسلام و المسلمین غرویان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محسن غرويان، عضو شوراي عالي آزاد انديشي ديني دانشگاه آزاد اسلامي امروز در جلسه آزاد انديشي ديني اساتيد در دانشگاه آزاد تبریز، اظهار داشت: برگزاري اين جلسات در راستاي تحقق بخشيدن به رهنمودهای مقام معظم رهبري است كه جنبش هاي نرم افزاري و كرسي هاي نظريه پردازي برخي از آنها است.

 

حجت الاسلام والمسلمین غرويان با تأکید بر این‌که آزاد انديشي ديني و نظريه پردازي بايد از مرحله شعار خارج شده و به مرحله عمل درآيد و در سطح دانشگاه‌ها مطرح شود، تصريح كرد: احساس مي شود در بحث آزاد انديشي ديني تضادي بين ظواهر دين و مباحث علمي و عقلي وجود دارد.


عضو شوراي عالي آزاد انديشي ديني دانشگاه آزاد اسلامي ادامه داد: در احكام و معارف ديني و مسائل ديني مقصد شارع را استخراج كرده و به آن توجه كنيم، زيرا هر امر و نهي كه خدا وضع كرده تابع مصلحت و مفسده واقعي و نفس الامري است.


حجت الاسلام والمسلمین غرويان با تأکید بر اهمیت تبیین و ترویج مفاهیم و ارزش های دینی و شیعی در فضای دانشگاهی، خاطرنشان كرد: هدف بالاتري از تكاليف در دين است و آن تقوا، عفت، اخلاق و پاكدامني و... است و نبايد به ظواهر بيشتر پرداخت در اين صورت از باطن فاصله خواهيم گرفت.


وی با بیان این‌که حوزه های علمیه و دانشگاه ها نقش مؤثری در اعتلای سطح آگاهی و بصیرت جامعه بر عهده دارند، تصريح كرد: نوانديشي و آزادانديشي ديني اين است كه با توجه به مقاصد شريعت نظريه پردازي كرده و راه حل ارائه کند.


حجت الاسلام والمسلمین غرویان افزود: علما نبايد قرائتي از دين داشته باشند كه در تعارض با علم و عقل باشد؛ زيرا يقينات دين با يقينات علم و عقل سازگار است و اگر ناسازگاري در اموري باشد آن در ظنيات دين است كه در آن نيز فتواهاي مختلفي وجود دارد كه بايد طوري مطرح شود كه سبب وفاق شود و به تعارضات دامن نزند.


گفتنی است، كارگاه دانش افزايي مباني و مفاهيم آزاد انديشي ديني، به همت معاونت دانشجويي و فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي تبريز و دبيرخانه شوراي آزاد اندیشی دینی دانشگاه آزاد اسلامي، در سالن شمس دانشگاه آزاد اسلامي تبريز برگزار شد./935/202/ب2

 

ارسال نظرات