۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۴۳۹۹۷۲
آيت‌الله ری شهری:

معارف اهل بیت به زبان‌های مختلف دنیا نگاشته ‌شود

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به چگونگی ترویج معارف ائمه معصومین(ع) به سراسر جهان، گفت: نوشتن متن فرمایشات اهل بیت(ع) به زبان‌های زنده جهان و ارسال آنان به اقصی نقاط دنیا خود مروج معارف اسلامی است.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آيت‌الله محمد محمدی ری‌شهری، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در جلسه اعضای شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت که در همین آستان برگزار شد، گفت: امام رضا(ع) فرمودند: خدارحمت کند کسی را که امر ما را احیا کند.

 

وی افزود: اگر کسی به هر نحوی که می‌تواند زمینه ساز حکومت جهانی حضرت مهدی(ع) باشد به مکتب اهل بیت(ع) کمک کرده است و اعضای دهه کرامت جزء همین گروه هستند.

 

آيت‌الله ری‌شهری با اشاره به همکاری آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با مجموعه اعضای برگزاری برنامه‌های دهه کرامت، بیان داشت: وظایف مهم و اصلی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نشر و تبلیغ معارف اهل بیت(ع) است که با وجود بقعه امامزاده حمزه(ع) وظایف و برنامه‌های ویژه‌ای این آستان مقدس خواهد داشت.

 

وی افزود: گاهی تردیدهایی در زمینه اینکه آیا امامزاده حمزه(ع) از فرزندان امام موسی کاظم(ع) هست یا نه وجود دارد که با روایات بسیاری این شک مرتفع می‌شود.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری توجه به ظرفیت‌های موجود در ترویج معارف اهل بیت(ع) را بسیار مهم دانست و گفت: آسیب شناسی بسیار حائز اهمیت و مانع نفوذ ضعف می‌شود به همین دلیل باید از تکرار بعضی از امور که ضرورت ندارد به عنوان یک آسیب به جد پرهیز کرد و به تکرار اموری که سبب آشنا کردن جوانان با معارف ناب اسلامی می‌شود، اهمیت داد.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به اهمیت وجود محتوای خوب در برنامه‌های دهه کرامت، اظهار داشت: از ائمه معصومین(ع) روایت است که سخن ما را برای مردم بیان کنید؛ این عمل سبب احیای مکتب ائمه اطهار(ع) می‌شود.

 

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه نهادینه کردن کار فرهنگی با توسل به زور نمی‌شود، عنوان کرد: زمانی که بیان می‌شود امام زمان(عج) می‌خواهد حاکم کل جهان شود بر این معنا نیست که او قصد دارد به زور این حکومت را کسب کند بلکه با وجود باورهای صحیح و فرهنگ سازی این مهم محقق می‌شود.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری درباره چگونگی ترویج معارف ائمه معصومین(ع) در سراسر جهان، بیان داشت: نوشتن متن فرمایشات اهل بیت(ع) به زبان‌های زنده جهان و ارسال آنان به اقصی نقاط دنیا خود مروج معارف اسلامی است.

 

آيت‌الله ری‌شهری در ادامه خاطرنشان کرد: استفاده از هنرهای تجسمی، فیلم و انیمیشن در ترویج فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) به نسل جوان داخل و خارج از کشور بسیار مورد توجه و اثرگذار است./202/813/ب1

ارسال نظرات