۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۴۳۹۹۸۳

چند خبر کوتاه از رادیو معارف

تبیین آداب و حقوق همسایگی در برنامه «صبح روشن»، بررسی روش‌شناسی ارتباط با جوانان در برنامه «اندیشه‌ها»، نگاهی به دیدگاه طب سنتی درباره بهترین آب و هوا در برنامه «شفا»و نقد ادله منکرین تشکیل حکومت قبل از ظهور حضرت حجت (عج) در برنامه «بشارت» از برنامه‌های رادیو معارف است.
رادیو معارف

به گزارش خبرگزاری رسا، تبیین آداب و حقوق همسایگی در برنامه «صبح روشن»، بررسی روش شناسی ارتباط با جوانان در برنامه «اندیشه‌ها»، نگاهی به دیدگاه طب سنتی درباره بهترین آب و هوا در برنامه «شفا»، نقد ادله منکرین تشکیل حکومت قبل از ظهور حضرت حجت (عج) در برنامه «بشارت»، روش شناسی ارتباط با جوانان در برنامه «اندیشه‌ها» از جمله برنامه‌ها رادیو معارف است.

 

نگاهی به دیدگاه طب سنتی درباره بهترین آب و هوا در برنامه «شفا»، نقد ادله منکرین تشکیل حکومت قبل از ظهور حضرت حجت (عج) در برنامه «بشارت»، روش شناسی ارتباط با جوانان در برنامه «اندیشه‌ها» از جمله برنامه‌ها رادیو معارف است.

 

تبیین آداب و حقوق همسایگی در رادیو معارف

برنامه «صبح روشن» رادیو معارف آداب و حقوق همسایگی و آثار و کارکردهای دنیوی و اخروی آن را شرح می‌دهد.

 

حجت الاسلام فلاح در برنامه زنده «صبح روشن» به استناد آیات قرآن کریم و سیره پیامبر اکرم و اهل بیت علیهم السلام حقوق همسایگی را فراتر از حقوق عقلانی و قانونی و آمیزه ای از مودت، احسان، عفو و گذشت می‌داند که موجب آرامش و امنیت محله و جامعه و زمینه ساز جلب محبت الهی است.

 

برنامه «صبح روشن» کاری از گروه فرهنگ و جامعه رادیو معارف به تهیه کنندگی محمد حسن جلالی با اجرای رضا هدایت فر شنبه تا دوشنبه ساعت 9 تا 10 صبح زنده و مستقیم از صدای فضیلت پخش می‌شود.

 

روش شناسی ارتباط با جوانان در رادیو معارف

رادیو معارف در برنامه «اندیشه‌ها» به این پرسش که چگونه می‌توان با پیچیدگی‌های دوران حساس و سرنوشت ساز جوانی و ظرافت‌های شخصیتی جوانان مواجه شد، پاسخ می‌دهد.

 

 برنامه «اندیشه‌ها» دوشنبه 4 مرداد با حضور دکتر علی احمدی به بررسی شیوه‌های تعامل با جوانان و ارائه راهبردهای کارآمد و مؤثر برای مـصـونـیت بخشی جوانان از آسیب‌های فردی و اجتماعی می‌پردازد.

 

برنامه «اندیشه‌ها» با تلاش گروه فقه و اندیشه رادیو معارف به تهیه کنندگی ابوذر رجبی و اجرای حسین حیدری دوشنبه‌ها ساعت 50: 14 از رادیو سراسری معارف پخش می‌شود.

 

علاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه پس از پخش به صفحه اختصاصی برنامه «اندیشه‌ها» در سایت رادیو معارف مراجعه نمایند.

 

بهترین آب و هوا برای شما چیست؟

 آیا زمستان و برف‌بازی‌اش را دوست دارید، یا ترجیح می‌دهید در هوای بارانی قدم بزنید؟! شاید هم هوای داغ تابستانی را با جان و دل می‌پذیرید. اگر مایلید دیدگاه طب سنتی را در خصوص بهترین آب و هوا برای زندگی بدانید با برنامه شفا همراه شوید.

 

 دکتر مژده پور حسینی محقق و کارشناس طب اسلامی دوشنبه 4 مرداد در برنامه «شفا» با تأکید بر اینکه افراد بر حسب مزاجی که دارند در آب و هوایی خاص احساس راحتی و سلامتی می‌کنند شرایط آب و هوایی مناسب برای مزاج‌های مختلف را شرح می‌دهد.

 

«شفا» با تلاش گروه فرهنگ و جامعه رادیو معارف به تهیه کنندگی اکبر طالبی نیا و گویندگی محبوبه شیرعلی روزهای دوشنبه و چهارشنبه ساعت 40: 16 به روی آنتن می‌رود.

 

علاقه مندان برای دریافت فایل صوتی برنامه پس از پخش به صفحه اختصاصی برنامه «شفا» در سایت رادیو معارف مراجعه نمایند.

 

 تفريحات سالم در اوقات فراغت

مسئولیت خانواده‌ها در پرکردن اوقات فراغت فرزندان با تفریحات سالم، سودمند و ثمربخش می‌پردازد.

 

  الاسلام و المسلمین نوروزی در برنامه «خانه مهر» چهارشنبه 6 مرداد با اشاره به حجم انبوه بازی‌های رایانه ای و اپلیکیشن های تلفن همراه از تأثیر عادات غلط بر پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان و بی انگیزگی آنان نسبت به تفریحات سالم و سودمند می‌گوید.

 

این کارشناس مباحث تربیتی در ادامه جایگاه و اهمیت تفریحات سالم در افزایش نشاط روحی، سلامت معنوی و ارتقاء بازده اقتصادی و سرمایه اجتماعی را شرح می‌دهد.

 

برنامه زنده «خانه مهر» کاری از گروه فرهنگ و جامعه رادیو معارف به تهیه کنندگی اعظم ایرانی و گویندگی محبوبه شیرعلی روزهای سه شنبه تا پنجشنبه ساعت 9 صبح از صدای فضیلت پخش می‌شود.

 

نقد ادله منکرین تشکیل حکومت قبل از ظهور حضرت حجت (عج)

برنامه «بشارت» با موضوع نقد و بررسی ادله منکرین تشکیل حکومت قبل از ظهور حضرت حجت (عج) از رادیو معارف پخش می‌شود.

 

به گزارش روابط عمومی رادیو معارف حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم طباطبایی نژاد سه شنبه 5 تیرماه در برنامه «بشارت» بر پایه دانشنامه امام مهدی (عج) به نقد و بررسی ادله منکرین تشکیل هر گونه حکومت قبل از ظهور امام زمان (عج) می‌پردازد.

 

این برنامه با تلاش گروه فقه و اندیشه رادیو معارف به تهیه کنندگی اکبر طالبی‌نیا وگویندگی رسول بینایی سه شنبه‌ها ساعت 16 از صدای فضیلت پخش می‌شود.

 

علاقه‌مندان برای دریافت فایل صوتی برنامه‌های پخش شده به صفحه اختصاصی برنامه «بشارت» در سایت رادیو معارف مراجعه کنند./998/ن604/ی

ارسال نظرات