۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۴۴۰۰۴۳
عضو شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی:

ضعف اعتقادی ریشه همه فسادهای سیاسی و اقتصادی است

عضو شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی گفت: ریشه تمامی فسادهای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی موجود در جامعه ضعف اعتقادی است؛ از این‌ رو تقویت اعتقادات مردم باید مهم‌ترین اولویت طلاب و روحانیان باشد.
حجت الاسلام سیدمحمد موسوی- امام جمعه جاجرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سیدمحمد موسوی، امام جمعه جاجرم و عضو شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی، امروز در همایش فاطمیون که با شرکت طلاب خواهر اعزامی به اردوهای جهادی در محل مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: حضور در اردوهای جهادی و خدمت به روستاییان، یک خدمت ارزشمند است.

 

وی افزود: در روایت است حضرت موسی(ع) در یکی از مناجات‌های خود از خداوند متعال پرسید: ای خداوند اگر تو به‌جای من در این دنیا بودی چه می‌کردی؟ زیرا می‌خواهم تکلیف خود را در این دنیا بدانم، خداوند فرمود: اگر جای تو بودم یک کار می‌کردم و آن خدمت به مردم است ازاین‌رو خدمت به مردم، مسأله مقدس و ارزشمندی است.

 

حجت‌الاسلام موسوی ادامه داد: صاحب جواهر می‌گوید: من تحقیق کرده‌ام که بسیاری از کارها ثواب زیادی دارد و شاید بیشترین ثواب برای زیارت امام حسین(ع) باشد اما ثواب کاری که آن را بیش از زیارت ابی‌عبدالله الحسین(ع) نقل کرده‌اند، خدمت به مردم است.

 

وی با بیان اینکه هر کس با توجه به توانایی و توانمندی خود باید به مردم خدمت کند، خاطرنشان کرد: اولویت یک طلبه خدمت به مردم بوده و مهم‌ترین خدمت برای طلاب در شهر و روستا نیز خدمت فرهنگی است.

 

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه مهم‌ترین مسأله در حوزه فرهنگ تعمیق اعتقادات مردم است، اظهار کرد: از این‌ رو می‌توان گفت هیچ خدمتی بالاتر و باارزش‌تر از خدمت به اعتقادات مردم نیست.

 

عضو شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه تمام معضلات اجتماعی ما ریشه در فرهنگ دارد، ادامه داد: افزون بر این تمام مشکلات اقتصادی و سیاسی جامعه ما نیز از فرهنگ نشأت گرفته به همین دلیل نیز اگر ما اعتقادات مردم به خداوند، قیامت و ولایت را درست کرده و فرهنگ اسلامی را در جامعه به‌درستی تقویت می‌کردیم، بدون شک دچار رسوایی‌هایی که الآن در کشور وجود دارند، نمی‌شدیم.

 

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: ما بیش از 37 سال است که انقلاب کرده‌ایم آن‌ وقت تازه باید بگوییم دچار فساد اقتصادی شده‌ایم؟ این در حالی است که جریان فساد 3 هزار میلیارد تومانی و جنجال حقوق‌های نجومی به علت مشکلات اعتقادی است.

 

به گفته وی حتی مشکلات سیاسی مانند فتنه سال 88 نیز ریشه در مسائل و مشکلات اعتقادی مردم دارد؛ به همین دلیل بهترین کار روشنگری برای مردم بوده و در این زمینه باید از تمام توان خود استفاده کنیم.

 

حجت‌الاسلام موسوی با تأکید بر تقویت توکل به خداوند در بین مردم از سوی طلاب و روحانیان، اظهار کرد: حضرت محمد(ص) می‌فرماید: «أَفْضَلُ إِيمَانِ الْمَرْءِ أَنْ يَعْلَمَ أَنَّ اللَّهَ مَعَهُ حَيْثُ كَانَ» و تأکید می‌کند که با فضیلت‌ترین اعتقاد انسان این است که بداند خداوند همواره با او است.

 

وی با بیان اینکه ما باید مردم را به این مرحله برسانیم، ادامه داد: اگر ملت مسلمان را به این مرحله رساندیم، یقیناً همان‌گونه که خداوند متعال قفل درهای مختلف را برای حضرت یوسف (ع) گشود، درهای رحمت و مغفرت خود را نیز بر روی ما باز می‌کند.

 

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه اگر این باور برای ما و مردم به‌ درستی ایجاد شود فساد اقتصادی، سیاسی و فرهنگی از بین می‌رود، گفت: شخصی نزد آیت‌الله بهجت آمد و از وی خواست کتاب اخلاقی معرفی کند تا از آن استفاده کند. آیت‌الله بهجت فرمود: کتاب اخلاق لازم نیست همین‌که برای تو روشن شود خدا می‌بیند کافی است./9314/202/ب2

ارسال نظرات