۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۴۴۰۰۷۳
امام جمعه بخشایش:

نماز جمعه آیین وحدت بخش امت اسلامی است

حجت الاسلام غفاری گفت: حضور پرشور مردم در نماز همراه با انس و الفت میان مردم است که نوید دهنده محبت و صمیمیت میان امت اسلامی و تحکیم جماعات مردم است و از بعدی دیگر سبب انس و الفت میان نظام اسلامی، مسؤولان و مردم است، نماز جمعه عامل وحدت و اقتدار مسلمانان است.
حجت الاسلام غفاری

حجت‌الاسلام عبدالغفار غفاری ثانی، امام‌جمعه بخشایش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گفت: نخستین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، از سوی مرحوم آیت‌الله سید محمود طالقانی به‌فرمان امام راحل، در دانشگاه تهران برگزار شد و منشأ برکات بسیاری برای کشور شد.

 

وی نماز جمعه را از برکات نظام اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: نماز جمعه در حقیقت ثبات و استمرار نظام اسلامی را بیمه می‌کند، نماز جمعه به جهت ایجاد ویژگی انس و الفت میان جماعات ملت عزیز اسلامی و آگاهی میان آحاد ملت سبب اقتدار امت اسلامی است و پیام زبونی و ضعف دشمن را مخابره می‌کند.

 

امام‌جمعه بخشایش نماز جمعه را در حقیقت لبیک به ندای رهبری، امام راحل و شهدا خواند و افزود: یکی از آثار و برکات نماز جمعه شناخت ملت مسلمان از حوادث منطقه‌ای و دست‌های آلوده دشمنان در تعرض به ممالک اسلامی و افزایش آگاهی سیاسی ملت است، نماز جمعه در آگاهی و تعمیق شناخت مردم مسلمان بسیار مؤثر است.

 

وی با اشاره به جنبه معنوی نماز جمعه، تصریح کرد: حضور پرشور مردم در نماز همراه با انس و الفت میان مردم است که نویددهنده محبت و صمیمیت میان امت اسلامی و تحکیم جماعات مردم است و از بعدی دیگر سبب انس و الفت میان نظام اسلامی، مسؤولان و مردم است، نماز جمعه عامل وحدت و اقتدار مسلمانان است.

 

حجت‌الاسلام غفاری نماز جمعه را حج مستمندان دانست و ابراز داشت: نماز جمعه میعادگاه مؤمنان و محل اجتماع آن‌ها و زمینه آگاهی از اوضاع یکدیگر و رسیدگی به مشکلات اجتماعی هم نوعان است، نماز جمعه به تعبیر رهبر انقلاب قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و فرهنگ‌سازی در حوزه دیانت است.

 

وی نماز جمعه را یک عبادت سیاسی و دارای جنبه معنویت اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: این آیین وحدت‌بخش اسلامی به جهت بعد معنوی و اجتماعی آن در ابعاد مختلف سبک زندگی اسلامی را به نمازگزاران القا می‌کند و آن معنویت و مایه‌ای درونی احکام و آموزه‌های اسلامی را در درون ملت زنده می‌کند.

 

امام‌جمعه بخشایش با اشاره به این‌که اقامه نماز جمعه زمینه‌ساز تحکیم وحدت و انسجام بیشتر میان اقشار مختلف مردم به‌ویژه نسل‌های جوان و نوجوان شده است، ادامه داد: نماز وحدت‌آفرین جمعه، نماز وحدت و همبستگی است و باید با برگزاری باشکوه نماز جمعه دسیسه‌ها، ترفندها و توطئه دشمنان را نقش بر آب کنیم.

 

وی سنگر امامت جمعه را بسیار پراهمیت عنوان کرد و افزود: حکومت ما حکومت صالحان است و حضور مردم در اقامه نماز جمعه بیش از هر زمان و مکان دیگری احساس می‌شود، حضور در نماز جمعه دشمن‌شکن و عالم خنثی شدن توطئه نفوذ فرهنگی و سیاسی است./854/302/ب3

ارسال نظرات