۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۴۴۰۰۷۶
امام‌جمعه هشترود:

نماز جمعه قرارگاه و ائمه جمعه فرماندهان قرارگاه هستند

حجت الاسلام رحیمی گفت: نماز جمعه قرارگاه است و فرمانده قرارگاه نماز جمعه امام‌جمعه است؛ نماز جمعه در حقیقت قرارگاه بصیرت، ایمان، تقوا و فرهنگ است که ائمه جمعه در حقیقت فرماندهی این قرارگاه را عهده‌دار و سدی در برابر دشمن هستند.
حجت الاسلام علی رحیمی، امام جمعه هشترود

حجت‌الاسلام علی رحیمی، امام‌جمعه هشترود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، بابیان اینکه وحدت عاملی است که امروز دشمنان از آن در هراس بوده و برای ایجاد تفرقه در حال برنامه‌ریزی هستند، اظهار داشت: باوجود وحدت است که در کشور می‌توان بر مشکلات فائق آمد و دشمن را مأیوس کرد.

 

وی با اشاره به سالروز تشکیل فرمان تاریخی امام (ره) مبنی بر اقامه نماز جمعه در کشور، افزود: نماز جمعه قرارگاه است و فرمانده قرارگاه نماز جمعه امام‌جمعه است، نماز جمعه در حقیقت قرارگاه بصیرت، ایمان، تقوا و فرهنگ است که ائمه جمعه در حقیقت فرماندهی این قرارگاه را عهده‌دار و سدی در برابر دشمن هستند.

 

امام‌جمعه هشترود به دغدغه مقام معظم رهبری در بخش فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های فرهنگی باید در اشاعه فرهنگ به‌ویژه فرهنگ اسلامی و ایرانی تلاش کنند، دستگاه‌های فرهنگی در کشور متعدد هستند و جزیره‌ای انجام‌وظیفه می‌کنند و حال‌آنکه باید هماهنگ و در یک مسیر حرکت کنند.

 

وی بابیان اینکه نماز جمعه قرارگاه فرهنگی است، گفت: بر اساس فرمایشات رهبری نماز جمعه قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاق اسلامی است و کار اصلی این قرارگاه تبیین است که از سوی ائمه جمعه در میعادگاه‌های نماز جمعه به عرض سربازان که عموم مردم در نماز جمعه به‌ویژه جوانان، نوجوانان، فعالان فرهنگی، اصحاب رسانه می‌رسد.

 

حجت‌الاسلام رحیمی نماز جمعه را محور وحدت عنوان کرد و ابراز داشت: نماز جمعه سنگری مستحکم در دفاع از انقلاب اسلامی، تبلور وحدت و کارآمدترین وسیله تقویت بنیه اعتقادی مردم است، ازاین‌رو ائمه جمعه نیز فعالان فرهنگی و فرماندهان این قرارگاه هستند، حضور در نماز جمعه یک وظیفه است.

 

وی با اشاره به اقتصاد مقاومتی و اهمیت تحقق آن و عملکرد دولت در چند ماه اخیر در مورد اقدامات انجام‌یافته را تحسین‌برانگیز برشمرد و گفت: اگر دولت در چند سال اخیر اقدام به انجام‌وظیفه اقتصاد مقاومتی می‌کرد در حال حاضر نتیجه آن برای همه مشهود بود.

 

حجت‌الاسلام رحیمی بابیان اینکه نماز جمعه یک میز خطابه ارزشمند در اشاعه فرهنگ اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: ائمه جمعه باید از همین میز خطابه در جهت اشاعه فرهنگ اقتصاد مقاومتی بهره برند و در فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی که تنها راهکار رفع مشکلات اقتصادی کشور است تلاش مضاعف داشته باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: مردم و مسؤولان نظام اسلامی امسال بيش از هميشه وظيفه تحقق اقتصاد مقاومتي را بر عهده‌دارند و با توجه به اينكه رهبري تأكيد بر اقدام و عمل را در كنار اقتصاد مقاومتي دارند، از این رو مسؤولان و مردم بايد در كنار هم باید بیش از گذشته و توان کار انجام دهند تا دشمن را زمین‌گیر کرده و احکام دین اسلام را حاکم کنند./854/302/ب3

ارسال نظرات