۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۴۴۰۰۸۱
امام جمعه میانه:

نماز جمعه نمایش قدرت سیاسی اسلام است

حجت الاسلام حامدی گفت: نماز جمعه يکي از برکات و ثمرات انقلاب اسلامي است و به تعبير امام راحل دژي محکم و نمايشي از قدرت سياسي و اجتماعي اسلام است که بايد هر چه شکوهمندتر و پرمحتواتر اقامه شود.
حجت الاسلام حامدی، مسؤول مدارک علمی حوزه های علمیه کشور

حجت‌الاسلام محمدرضا حامدی، رییس مدارک علمی حوزه‌های علمیه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به سالروز اقامه اولین نماز جمعه به‌صورت رسمی پس از انقلاب اسلامی در سال 58 توسط آیت‌الله طالقانی، نماز جمعه را به‌عنوان نمایش قدرت سیاسی اجتماعی اسلام توصیف کرد.

 

وی افزود: نماز جمعه هر هفته به‌صورت هم‌زمان در 800 نقطه میهن اسلامی اقامه می‌شود و مردم مسلمان کشورمان با تجمع در یک مکان و صفوف وحدت‌آفرین، به عبادت پرداخته و از موضوعات مهمی چون مواضع نظام و رهبری و مسائل مربوط به کشور، استان و شهرستان آگاهی می‌یابند.

 

رییس مدارک علمی حوزه‌های علمیه کشور بابیان اینکه یکی از برکات نماز جمعه رفع مشکلات مردم و رساندن آن به گوش مسؤولان است، ادامه داد: دشمنان توجه و تمرکز ویژه نسبت به مسائل مطرح‌شده از میز خطابه نماز جمعه دارند و مسؤولان هم باید توجه ویژه داشته باشند و در نماز جمعه حضور پیدا کنند تا بیش‌ازپیش بر مشکلات مردم واقف باشند.

 

وی بابیان اینکه در اسلام نسبت به اجتماع و وحدت مسلمانان تأکید شده است، گفت: غفلت مسلمانان نسبت به واقعیات و کارهای معجزه گونه‌ای که با اجتماعاتی چون نماز جمعه، حج و دیگر اجتماعات میسر است، تأسف‌بار است، ظرفیت اجتماعات مسلمانان در قدرت اسلام و مسلمین بی‌بدیل و ارزشمند است.

 

امام‌جمعه میانه بابیان اینکه حج ظرفیت عظیم اتحاد مسلمانان جهان است، گفت: حج نماد بزرگ‌تری از نماز جمعه برای نمایش وحدت و قدرت مسلمانان است که سالانه برپا می‌شود ولی با برنامه‌ریزی دشمنانی که از چنین قدرت بزرگ و بی‌نظیری هراسانند این اجتماع عظیم در دست نااهلان اسیر است.

 

وی بابیان اینکه متأسفانه حج ابراهیمی به دست نااهلان برای تضعیف دنیای اسلام افتاده است، خاطرنشان کرد: دشمنان وحدت مسلمانان را خطر بزرگی برای دنیای ظلم و کفر به‌ویژه اسرائیل و کشورهای استکباری می‌دانند و در ادامه کشتار مسلمانان بی‌گناهی چون مردم کشمیر سعی در تجزیه کشورهای اسلامی مانند ترکیه دارند.

 

حجت‌الاسلام حامدی نماز جمعه را پشتوانه محکمی براي نظام در پيشبرد آرمان‌های انقلاب اسلامي دانست و تصریح کرد: نماز جمعه يکي از برکات و ثمرات انقلاب اسلامي است و به تعبير امام راحل دژي محکم و نمايشي از قدرت سياسي و اجتماعي اسلام است که بايد هر چه شکوهمندتر و پرمحتواتر اقامه شود.

 

وی ارتقاء سطح بينش سياسي مردم، اطلاع از اوضاع سياسي و فرهنگي دنيا و تحليل صحيح از آن، نشان دادن قدرت مسلمين و همراهي با حرکت‌های اسلامي را از آثار و برکات نماز جمعه برشمرد و گفت: مردمي كه در مراسم نماز جمعه شركت مي‌كنند با يك آگاهي و بينش سياسي بالايي نماز جمعه را ترك مي‌كنند./854/302/ب3

ارسال نظرات