۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۴۴۰۱۰۷
استاد حوزه علمیه:

کمبود استاد مشکل جدی مدارس علمیه شهرستان‌ها است

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: نبود استاد اختصاصی هر درس از مهم ترین مشکلات حوزه های علمیه شهرستان ها است و لازم است مدیر جدید حوزه های علمیه پشتیبانی بیشتری در این زمینه داشته باشد.
حوزه علمیه

حجت الاسلام محمد سلطانمرادی، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، به مشکلات حوزه های علمیه شهرستان، اشاره کرد و گفت: نبود استاد اختصاصی هر درس از مهم ترین مشکلات حوزه های علمیه شهرستان ها است و لازم است مدیر جدید حوزه های علمیه پشتیبانی بیشتری در این زمینه داشته باشد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تمرکز طلاب و اساتید فاضل در قم، افزود: باید زیر ساخت های مناسب برای حضور فعالان حوزوی در شهرستان ها فراهم شود.

 

وی به مهم ترین مشکلات مهاجرت فعالان حوزوی به شهرستان ها اشاره کرد و گفت: افزون بر مشکلات خانوادگی، این افراد در شهرستان با مشکلات مادی و اقتصادی نیز مواجه خواهند شد و در نتیجه تمرکز علمی آنان نیز کاهش خواهد یافت.

 

این استاد حوزه و دانشگاه به دیگر مشکلات مدارس شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: کمبود منابع مالی و بودجه دیگر مشکل اساسی حوزه های علمیه است؛ بر این اساس از آیت الله اعرافی مدیر جدید حوزه های علمیه خواستاریم که در جهت حل مشکلات مالی اقدامات جدی صورت دهند.

 

وی به کمبود امکانات آموزشی در شهرستان ها اشاره کرد و ابراز داشت: در شهرستان ها امکانات آموزشی به ندرت یافت می شود و طلاب از بانک های اطلاعاتی و تالارهای مجازی بی بهره هستند.

 

حجت الاسلام سلطانمرادی ادامه داد: عدم حضور اساتید اخلاق سبب کاهش سطح کیفی تهذیبی و اخلاقی طلاب شهرستان شده است؛ بنابراین لازم است، هر چند مدت یک بار اساتید به شهرستان ها سفر کرده و طلاب را با مباحث اخلاقی به ویژه اخلاق عملی و سبک زندگی ایمانی و اسلامی آشنا کنند.

 

وی به شاخصه های یک استاد اخلاق مطلوب اشاره کرد و گفت: استاد اخلاق باید در مرحله نخست خودش مهذب و متخلق به اخلاق حسنه دینی باشد و سپس تهذیب و اخلاق را به طلاب منتقل کند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه نبود نیروی انسانی و تبلیغات را دیگر مشکل حوزه های شهرستان ها دانست و افزود: متاسفانه در شهرستان، حوزه ها نیروی کافی برای تربیت طلاب در اختیار ندارند و تبلیغات آنان نیز در جهت جذب طلبه و نیروی کاری نا مطلوب و ضعیف است.

 

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان، تاکید کرد: وجود این قبیل مشکلات سبب دلسردی طلاب شهرستانی شده و آن ها را از فضای تحصیل و کسب تقوا دور می‌کند.

 

حجت الاسلام سلطانمرادی در پایان خواستار اقدام و عمل مدیر جدید حوزه های علمیه به مدارس علمیه شهرستان ها شد و گفت: بی توجهی به مشکلات حوزه های علمیه شهرستان ها  معضلاتی را در این مدارس به وجود می‌آورد./302/9701/ب1

ارسال نظرات