۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۴۴۰۱۱۲
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی خبر داد؛

شرکت بیش از ۵ هزار نفر در طرح نشاط معنوی اوقاف استان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به برگزاری طرح نشاط معنوی در جوار 42 امامزاده این استان، از شرکت افزون بر پنج هزار دانش‌آموز و نوجوان خراسان شمالی در این طرح مذهبی فرهنگی خبر داد.
حجت الاسلام رئوف سیدنژاد- جلسه هماهنگی مسابقات قرآن کریم اوقاف،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی صبح امروز در جلسه هماهنگی مسابقات قرآن کریم اوقاف، با اشاره به اجرای طرح ملی نشاط معنوی در جوار 42 امامزاده و بقعه متبرکه شاخص این استان، افزود: این طرح با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت تابستانی و در راستای تحقق فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی در حال اجرا است.

 

وی با بیان اینکه در اجرای طرح مزبور 43 روحانی اعزامی از حوزه‌های علمیه قم و مدارس علمیه داخلی استان و نیز شماری از دانشجویان دانشکده علوم قرآنی بجنورد فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: طرح ملی نشاط معنوی در خراسان شمالی از نوزدهم تیرماه آغاز شده و تا سوم شهریورماه امسال ادامه خواهد داشت.

 

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد اضافه کرد: برگزاری کلاس‌های حفظ، ترتیل و روخوانی قرآن کریم، برنامه‌های فرهنگی و ورزشی، اردوهای سیاحتی زیارتی و غیره برخی از برنامه‌هایی است که در قالب طرح نشاط معنوی تابستانی و در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و دانش‌آموزان در امامزاده‌های استان اجرا می‌شود.

 

وی با بیان اینکه تاکنون افزون بر پنج هزار دانش‌آموز و نوجوان خراسان شمالی در طرح نشاط معنوی تابستانی نام‌نویسی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان این طرح شمار شرکت‌کنندگان در آن به بیش از 10 هزار نفر افزایش یابد.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی یادآور شد: تابستان سال گذشته نیز افزون بر 10 هزار نفر در طرح نشاط معنوی در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص این استان شرکت داشتند.

 

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری مرحله استانی مسابقات معارف(مفاهیم) قرآن کریم در قالب سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم کشور خبر داد و افزود: این مسابقات جمعه، پانزدهم مردادماه جاری همزمان با سراسر کشور در استان خراسان شمالی نیز برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه رقابت مزبور به‌ صورت کتبی و متمرکز در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار می‌شود، اظهار کرد: مرحله استانی آزمون معارف قرآن کریم با محوریت تفسیر نمونه سوره یونس و هود ویژه خواهران و برادران بالای 18 سال با شرکت برگزیدگان مرحله شهرستانی که در این مرحله حداقل نمره 70 از 100 را کسب کرده بودند، برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در پایان مرحله استانی مسابقات معارف(مفاهیم) قرآن کریم در قالب سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم کشور، دو نفر برتر در بخش برادران و خواهران به‌ عنوان دو نماینده استان به مسابقات کشوری که مهرماه امسال به میزبانی استان گیلان برگزار می‌شود، اعزام می‌شوند./9314/202/ب2

ارسال نظرات